Sylvia

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Sylvia - 15 augusti 2015 23:20

Hej där...

Hur har er lördag varit?

Om gårdagen var lång och skön, så har denna lördagen passerat snabbt och inte varit lika rogivande!

Jag sov på soffan inatt vilket inte är lika skönt om man är van vid värsta lyxigaste sängen som jag annars sover i! Men vad gör man inte för sina barn :)

Vi gjorde inget vettigt under förmiddagen. Melvin och Melker hängde lite här och lite på KG, Oliver stack till stranden. Jag vek ihop tvätt och röjde lite här hemma, gick ut med Chilla och sen var det dags att göra vid sig inför kalas. Då upptäckte vi att Melvins dörrnycklar var borta. Värsta sökpådraget startade, hemma och på KG! Något uppstressade fick vi bege oss till kalaset utan att ha hittat nycklarna.


Vi åt tårta...


....och lite tårta till!

De jäkla nycklarnas försvinnande fortsatte gnaga i bakhuvudet. Jag började fundera på vad det skulle kosta mig med ny låskolv m m!

Melvin hade nycklarna med på KG igårkväll och förmodligen glömt dem där. I förmiddags var där träning och jag hoppades på att tränarna sett nycklarna och tagit hand om dem. Och så är nog fallet - tack vare sociala medier (FB - där Rydebäck har en grym grupp) kom en bild upp på Melvins nyckelknippa där upphittaren sökte ägaren! Tjohoo vad lättade jag och Melvin blev. Eftersom vi var på kalas ikväll får vi hämta nycklarna imorgon. Måste köpa en liten tackpresent!




Pizzabuffé på kalaset!



Busungar - sju kusiner och alla killar!

Det har inte varit lätt med poängräknandet idag som ni förstår. Men jag höll mig till en slice av pizzan.

Nu till något helt annat...Alocasia Polly. Det heter min nya gröna växt som jag köpt till mitt och Melvins rum.


Jag tyckte denna växt var så häftig och lite annorlunda. Men den gråter....!!

Det bildas vattendroppar på bladen som droppar ner på bokhyllan. Varför gråter den? Har googlat lite på namnet och tyvärr verkar jag ha köpt en växt som kräver lite kärlek från någon med gröna fingrar (alltså inte från mig)! Hm...väldigt fin är den iallafall. Krukan älskar jag, har en sedan tidigare och kunde inte låta bli att köpa en till :) Växten och krukan finns på Plantagen.


Igår när jag kom hem hade min fina, fina Hortensia blåst omkull på balkongen och alla de stora blommorna var knäckta :(


Satte blommorna i vatten så fort som möjligt i min Klong. Det blev vackert men så synd. Det var ju blomman som jag fick av kollegorna när jag fyllde år. Jäkla blåst!

Ha en fortsatt skön lördag...nu ska jag krypa ner i min älskade säng!


Sweet dreams
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards