Sylvia

Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Sylvia - 12 augusti 2015 22:19

Hej där...

Gårdagen rann iväg och jag hann inte kika in till er.

Anledningen...


....sängleverans!

Olivers säng levererades och tog upp hela hallen. Efter många om och men lyckades jag och Melvin få in den i Olivers rum där jag kunde ta av emballaget och skruva på benen. När Oliver kom hem kunde vi lyfta sängen på plats och bädda.




Äntligen! Det har varit lite bökiga nätter.


Kompisarna får plats :) och är väldigt välkomna!


Melvin hade fotbollsträning igår och jag måste säga att det är fantastiskt smidigt att bo så nära KG!
Fick hem en trött och svettig kille.

Jag/vi har kommit tillrätta här i vår lilla trea. Mitt mål var att snabbt få det att kännas som ett hem, ombonat och fint. Jag ville varken att jag eller barnen skulle behöva bo bland flyttlådor och kaos. Ett mål jag lyckades med. Än finns det saker att göra. Klädkammaren och förrådet behöver organiseras och förmodligen köksskåpen med. Men jag har medvetet sparat på det då det kommer en lång och tuff höst då jag behöver ha projekt att ta tag i. Något som är lite mer akut är någon typ av mörkläggning av våra sovrum. Som det är nu hänger jag lakan över gardinstängerna varje kväll. Varken snyggt eller praktiskt.

Jag älskar inredning men jag har mest bara flyttat hit sakerna, ställt på plats och sen inte funderat mer på det. Det har gjort för ont att "ta itu" det hem vi skapat i huset. Det hem där jag inrett med hjärtat. Nu väntar jag på att energin, glädjen och känslan kommer tillbaka.






Hittade denna fina gångmatta på Mio när jag var på jakt efter garderobsinredning. Den kunde jag iallafall inte motstå. Nu ligger den i hallen :)

Väggarna är kala och jag behöver en vägghylla. Jag hade tänkt mig en Stringhylla men det blev för dyrt helt enkelt. I dagarna hittade jag en annan hylla på nätet som jag tror kan bli bra. Den är beställd och kommer förmodligen med posten imorgon.

Såhär ser den ut...


...fast jag har tre hyllplan på min.

Nu säger jag go'natt! Är sjukligt trött och håller nästan inte på att komma upp om mornarna! Chilla har samma problem...


Hon rörde inte en min eller lyfte på ögonlocken när jag for rundor här imorse. Hon sov såå gott :)

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards