Sylvia

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Sylvia - 7 augusti 2015 21:59

Hej där...

Så var det fredag! Efter gårdagens dipp vaknade jag med migrän. Efter en cocktail av smärtstillande blev jag tillsist av med den. En liten tur på stan på lunchen i det fina vädret piggade också upp. Helsingborg och city är som bäst på sommaren när solen och värmen hälsar på. Gjorde några fynd på rean. Jag hade egentligen behövt en helt ny garderob med tanke på viktnedgången på drygt 16 kg, så det gäller att passa på när det är 50-70% rabatt.



Så fort jag kom hem idag började det att regna! Jag passade då på att städa, dammsuga och fräscha upp toaletten. Vädret skulle ju bli fint igen. Ett gäng övermogna bananer i min kyl inspirerade mig till att googla banankaka-recept. När kakan var klar lämnade jag och Chilla en nystädad lägenhet med en ljuvlig doft av nybakat. Solen kom tillbaka. Oliver stack iväg med kompisar till pizzerian och sedan stranden. Melvin är i huset (och har sovis med Melker). Honom har jag inte sett sedan i måndags morse!! Längtar efter honom.

Jag köpte en liten bit kycklingpaj på Hemköp och fortsatte ner till Fortuna strand.




Jag valde den delen av Fortuna där hundar också får vara.


Det blev en helt magiskt vacker kväll. Jag, Chilla och Fortuna. Chilla älskar stranden lika mycket som jag!

Hon grävde och grävde... Och jag njöt av stillheten och den vackra vyn.


Sötnos :)


Hon tog en paus och spanade in några andra fyrbenta typer...


Så enkelt, så nära och helt gratis :)

Hoppas på många sådana kvällar till så jag kan få ladda min själ med energi.


Plockade snäckor med mig hem.


Tack för ikväll Fortuna!

Nu myser vi i soffan, jag och Chilla. Oliver har nyss kommit hem från stranden han med. Han och kompisarna badar och hoppar från bryggan flera gånger varje dag och kväll. Jag har upptäckt att jag måste skaffa fler badhanddukar!
Inatt sover han hos mig igen. Så tacksam - även om han är precis som en tonåring kan vara....

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards