Sylvia

Alla inlägg den 29 juli 2015

Av Sylvia - 29 juli 2015 22:42

Hej där...

Lagom till lunch checkade jag, killarna, Chilla och pappa in hos min storebror och svägerska i Halmstad.


Teresa hade bakat tekakor...


...och Pavlova...


....och nutellabullar (tänk er kanelbullar utan kanel men med nutella). De tog slut innan jag hann ta bild :)

Räknar inte pp idag men väljer att bara ta en av varje och inte ta om :)

Vi satt i uterummet hela dagen, ute fast inne. Regnet öste ner stundtals och i något litet ögonblick tittade solen fram. Som denna sommaren i stort.

När vi satt där i uterummet kom plötsligt en fjäril inflygandes genom den lilla öppning där fanns.


Ni vet kanske min koppling till fjärilar...

Länge flög den runt och både jag och Chilla följde dess väg. Mina tankar vandrade iväg. På måndag är det ett år sedan mamma somnade in.


Så satte den sig på mitt korsord.


Någon ville ville "vara med" oss från en annan dimension. Kanske ett tecken?

"Fjärilen är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan. Precis som fjärilen kommer fram ur sin kokong, kan det betyda att du träder fram med ny skönhet och en ny medvetenhet, att du går in i en period av pånyttfödelse och transformation. Fjärilen är en mycket gammal symbol för själen och till och med för själva livet. En fjäril kan också symbolisera glädje och lycka."

Jag tror....

I natt sover vi över här i Halmstad.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards