Sylvia

Alla inlägg den 17 juli 2015

Av Sylvia - 17 juli 2015 22:04

Hej där...

Tänk att en hel vecka redan gått sedan jag fick nycklarna till min lägenhet. En vecka där dagarna flutit ihop och tiden gått utan att jag märkt det.

Ikväll är första fredagen i mitt nya liv som ensamstående mamma. Ingen vanlig fredag - jag som älskar fredagar! Jag gick och handlade lite på Hemköp och kom hem med bl.a en korsordstidning och godis!!! Melvin har varit på bio och sover i huset inatt. Oliver ska sova hos mig (trots avsaknaden av internet) med två kompisar. De har precis kommit hit och bäddat i hela Olivers rum så ingen golvyta är synlig. Allting går :)





Jag kom på mig själv tidigare i veckan att jag försöker fokusera på vad som är positivt med allt det nya. Allt detta som händer är så negativt att jag måste gripa efter de små positiva sakerna. Jag började skriva ner dem i min mobil så jag kan ta fram och läsa dem när ångesten kommer!

Toaletten - den är så fin! Bli inte förvånad om jag bjuder på en fördrink på toaletten om ni kommer hit på mat :)

Ingen inomhustrappa - det är så skönt att ha alla rum på ett och samma plan.

Köksskåp - tänk att en trea kan ha ett kök med fler köksskåp och lådor än ett stort hus.

Klädkammare - stor tillräcklig för att jag funderar på att sova där inne den dagen Melvin inte vill dela rum med mig. Tills dess är det min walk-in-closet!

Balkongen - här har jag skapat min egen lilla oas. Ombonat och mysigt ska det bli. Letar efter någon form av balkongskydd gjort av bambu eller pil.

Hundlatriner - på mina nya rundor med Chilla har jag fler hundlatriner än det finns på hela Fortuna Terrassen (Även om de inte uppväger att jag fått längre till stranden!).

Ja, det var de positiva saker jag kommit fram till på denna veckan som passerat!


En av mina närmaste vänner, Carina, kom med frukostbullar till mig och Melvin idag. Vi satt ute på min lilla balkong på framsidan i solen. Skönt att få prata lite.


När Carina körde hem tog jag och Melvin sikte på stranden där vi mötte upp familjen LJ och deras grannar.


Solen visade sig några timmar idag!


Killarna fiskade :)

Älskar den spontana leken utan spelplattor!

Önskar er en trevlig fredagkväll.


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards