Sylvia

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Sylvia - 16 juli 2015 22:17

Hej alla fina...

Lampan hängde kvar hela natten, den hänger till och med kvar nu :)


Här ute på min lilla balkong började jag dagen i solen med frukost och Chilla som sällskap.

Jag sov ensam inatt också. Oliver kom aldrig igår. Att ha interner är a och o för att man ska vara intressant :) Jag förstår honom. Är han inte på KG så spelar han PS med kompisarna. Det är hans liv just nu.

Idag har jag bara tagit det lugnt och inte farit rundor som de senaste dagarna. Jag fann till och med ro att läsa ut denna boken i solen...






Jag följer en del olika bloggar bl.a systrarna Graafs bloggar. Jag tycker framförallt Magdalena skriver så bra om livets alla skeenden. Inga krusiduller utan rakt på.

I boken "Mitt perfekta liv" skriver hon lite om just bloggandet. På alla sociala medier kan vi jämnt läsa om hur bra alla har det, hur kära alla är, hur väluppfostrade barn de har och hur mycket pengar folk verkar lägga på märkesprylar osv. Inte lika ofta får man följa en bloggare som skildrar det verkliga livet.


Visst är det så?

Här på min blogg försöker jag skildra mitt liv utan att för den sakens skull hänga ut någon eller berätta precis allt.

Nu när livet fick en annan vändning för vår familj har alla jag stött på stått som frågetecken. Utåt sett har vår familj varit den "perfekta familjen". Jag vill bara säga en sak...

INGEN är perfekt så därför finns inte heller den perfekta familjen. Det allt i stort sett handlar om är HUR man tacklar problemen som uppstår. Det stavas k-o-m-m-u-n-i-k-a-t-i-o-n blandat med respekt och vilja. Ibland funkar det, ibland inte.


Dessa tre regler ovan stämmer så bra in på mig. Jag har drömmar och visioner, de är egentligen inte så stora. Jag vill inte bli president i USA eller så! Det handlar faktiskt om ganska vardagliga saker. Jag har alltid varit en drömmare och långt ifrån allt har blivit sant, men mycket har :). Jag kommer att fortsätta drömma och sätta delmål för att nå målen. Kanske kommer jag nå dem, kanske inte!

Nu svamlar jag lite mycket kanske... Försöker fortfarande reda ut tankar och känslor.


Fantastiskt vackra blommor och en urgullig sopkvast till min balkong kom familjen LJ med idag. Puss till er!


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards