Sylvia

Alla inlägg under juni 2015

Av Sylvia - 13 juni 2015 19:04

Så mycket kärlek...


...och så häftigt bröllop!

Nu är vi på väg till 50-årsfest!


De fina juvelerna ska luftas :)


Passar bra en dag som denna!

Kram
S

Av Sylvia - 12 juni 2015 22:35

Hej där...


Vilken fin kväll vi fick igår på Sillen & makrillen. Underbart väder, fantastisk mat....


....och en sagolik solnedgång!


Jag kom isäng halv tre inatt och när klockan ringde imorse var jag inte riktigt redo om man säger så!

Jobbdagen flöt på bra trots trötthet och jag kunde lämna kontoret halv fyra och känna mig nöjd. Nu är jag redo för semester, del I av II.

Ikväll hade vi picknick på Örby med Melvins fotbollslag. Efter det spelade de som ville fotbollsbrännboll. Det hade jag gärna testat men magen värker med smärtor ut i ryggen. Tanken på att springa var inte lockande.


Kvällen avslutades med bad för de smått galna som hade mod att hoppa i!!


Jag kan inte fatta att vi snart åker på semester! Har dålig koll på allt...från sommarkläder, solkräm och röran här hemma. Pappa ska bo här när vi är borta så jag vill ju gärna lämna huset i fint skick.

Imorgon ska Melle på barnkalas och vi på 50-årsfest! Presenter...hm...ja, de ska också kluras ut och inhandlas.

Toodeloo!

Kram
S

Av Sylvia - 11 juni 2015 18:16

Hej där....

Nu står jag och väntar på bussen till stan. Solen kom fram tillsist idag. Det satt hårt inne!


Vaknade klockan fyra i morse med migrän! Hade svårt att somna om innan tabletten hjälpt. Det hade dessutom börjat bli ljust ute och fåglarna kvittrade för fulla muggar! Jag lyckades somna lagom till klockan ringde. Har känt mig lite som en zombie idag.

Nu ikväll ska vi ut och äta med jobb....på detta stället...


Kan inte tänka mig en bättre sommarrestaurang, bortsett från Fortuna strandkrog då kanske :)

Någon klänning vågade jag mig inte på eftersom jag fryser så mycket. Har dock sparat ett par vita tighta byxor från förr trots att de varit för små de senaste åren. Trodde de precis skulle funka nu och ja...de sitter lite löst!! Ja jisses alltså! Kul :)


Köpte detta linnet på lunchen idag! Tog först stl M och provade men fick minsann byta till S!

Dessa trätofflor med hög klack fyndade jag för femtio kronor på begagnat Rydebäck för en månad sedan. Premiär ikväll!


Melvin spelar match just nu på Norrvalla IP - hoppas det går bra. Oliver ska lana med Tim och har riggat TV-apparater och försett sig med pizza, läsk och godis på Olivers rum.

Ha en skön kväll. Njut av solen!

Kram
S

Av Sylvia - 10 juni 2015 21:40

Hej där...

Vågar man säga att sommaren är här? Låt oss hoppas!

Uteserveringarna på stan är fulla och ytterligare någon skola hade avslutning idag med många finklädda tjejer och killar på stan. Härligt!


Sommarkänsla i min Klongvas!

I eftermiddag hade jag återbesök på lasarettet hos läkaren som opererade mig. Jag har ju redan själv märkt att jag inte blivit bättre. Jag har både blödningar, smärtor och overklig trötthet. Läkaren var inte förvånad över att höra det eftersom Endometrios är en problematisk sjukdom som är svår att få under kontroll. Hon sa att endometrioscellerna sprider sig lika aggressivt och snabbt som cancerceller. Vid undersökningen kunde hon bara konstatera att en ny cysta växt fram på äggstocken jag har kvar. Hon kunde också se att äggstocken förmodligen växt fast i livmoderhinnan precis som min andra hade gjort. Jag kan ha endometrios på fler ställen i buken och ryggen.

Känns tungt!


Nu ska vi prova ny behandling med tråkiga biverkningar och vi får se om jag klarar den. Både psykiskt och pga mitt blodtryck.

Åkte hem med en känsla av illamående och huvudvärk! Tog en fika i trädgården med pappa och hade ett långt samtal. Jag behövde prata tror jag...och framför allt att någon ville lyssna. Tack pappa!

Ljuspunkten idag var mina sommarlovslediga pojkar. Oliver fick sina betyg från skolan med posten idag och sken i kapp med solen. Med all rätt! Melvin och hans kompisar hade årets första vattenpistolkrig och jag njöt av deras glada tillrop.

Kram
S

Av Sylvia - 9 juni 2015 18:48

Tänk vad osagda ord och ogjorda handlingar kan såra, igen och igen och igen!

Vill bara säga det!

Igår gick jag i mål! Det vill säga att jag efter fem månaders tappert kämpande nådde min utsatta målvikt. Det firade jag med en Felix ost- och skinkpaj och en promenad med Chilla.

Nu till idag och en efterlängtad skolavslutning.



Mina fina prinsar, mitt livs mening.

Oliver slutade sexan och lämnar mellanstadiet bakom sig. Lite vemodigt idag eftersom åren i mellanstadiet har varit så fina år med världsklass på lärarna. I högstadiet väntar nya lärare och högre krav.




Oliver kramar om sin mentor Björn.

Melvin med sin fröken Sofia!

Melvin slutade trean idag och lämnar det trygga lågstadiet bakom sig med fantastiska lärare. Det roliga är att till hösten kommer Melvin att få samma tre lärare som Oliver haft i mellanstadiet. Det känns superskönt!!

Melvin åkte direkt från skolavslutningen till Liseberg med bästa kompisen Melker.

Vi andra gick hem till oss med sällskap av morfar och farfar för en fika.


En blivande tonåring bryr sig inte om att hänga med föräldrarna allt för länge så han stack iväg med kompisar efter fikan. Jag valde att åka till jobb. Har en del att fixa med där innan Cypern.


Fina ord från Melvins fröknar!

Ha en fin tisdag!

Puss & Kram

Av Sylvia - 7 juni 2015 20:25

Hello :)

Hur har er dag varit?

Jag sov dåligt inatt. Blev väckt av att Chilla låg och flämtade i sin bädd. Bar upp henne så hon fick dricka sen gick hon och la sig igen och somnade. Vet inte vad det var som gjorde att hon flämtade så. Hon har varit lite crazy några dagar så jag misstänker att hon snart löper. Själv hade jag svårt att somna om. Känner mig förkyld men kli i halsen, förkylningsblåsor i kinden som spränger upp i örat!! Låg och kollade mobilen ett tag. Det började ljusna och fåglarna kvittrade. Jag lyckades somna om tillsist.

Melvin spelade match på Västergård idag. Ett otaggat lag mötte Eskil och förlorade.

Efter det körde vi till Svalöv och svärföräldrarna. God mat och fika som vanligt. Jag höll mig inom dagens vv-poäng men åt av allt. Jag åt bara en banan till frukost för att ha några extra poäng att ta av under lunch och fika. Var precis lagom mätt när vi körde hem. Så mycket jag har lärt mig under resans gång med Viktväktarna.


När vi kom hem trimmade jag Chilla. Så nu är hon sommarfin precis som killarna.

Titta så fin!

Efter det kickade jag och Melvin fotboll på gröningen. Melvin lärde mig överstegsfint, nedtagning, inkast, skott på mål på volly och gud vet allt! Melvin var lite impad av sin mamma :) Lite bollkänsla har jag även om jag aldrig spelat fotboll. Det enda jag vägrade var att nicka! Svettigt värre och jag hoppas jag brände bort åtminstone en fjärdedel av marängtårtan!

Efter att ha ätit lunch och spenderat eftermiddagen i svärföräldrarnas uterum sitter jag nu och googlar på växthus igen! Om jag bara visste hur jag ska göra. Det är en stor investering om jag ska göra den ensam.


Hur fint är inte detta? Betongbordet är helt underbart.


Eller detta...romantiskt!


Dream on! And I do!

Hoppas ni njutit av helgen och av vädret. För mina fina killar är morgondagen sista skoldagen för terminen. En dag full av lek och inget skolarbete. På tisdag är det skolavslutning. Ska ni hitta på något på skolavslutningen?

Kram
S

Av Sylvia - 6 juni 2015 21:54

Go'kväll fina :)

Idag har vi uppmärksammat Sveriges nationaldag. Vi har ingen flaggstång så istället satte jag och Melvin små flaggor i muffinsen som vi hade med oss till Örbyvallen.




Oliver och Fortuna P02 som mötte serieledarna och fick tyvärr däng. Våra killar kämpade på tills matchen var slut iallafall. Det gillar jag! Jag gillar inställningen, att de inte slutar att kämpa.

Efter matchen körde jag och Melle till Väla...helt galet en dag som denna, men imorgon och på måndag hinner vi inte. Melvin ville ha ett par skor till skolavslutningen och till Cypern. Shoppingen gick snabbt och resten av eftermiddagen spenderade vi i trädgården.


Morfar var med på matchen och kom sedan lagom till eftermiddagsfikat i trädgården. Trevligt med lite sällskap.

Vi grillade...


Till min stora sorg fick vi sitta inne och äta. Än har vi inget kvällssol där vårt matbord står och även om vi haft en ljuvlig dag med sol och värme, så blir det fort svalt på kvällen. Speciellt i skuggan. Det är nu..precis nu...som min dröm om uterum eller växthus hade fyllt sitt perfekta syfte. Att få sitta ute, fast inne, och njuta av sommaren.


Kan man längta ihjäl sig?


I mitt växthus skulle vi sitta och fika och äta med mysig inredning och njuta av doften från Mårbacka pelargoner.




Ni hade väl kommit på fika?


Efter maten tog jag årets första runda med elmoppen. Var lite orolig för att batteriet tagit stryk i vinter men det gick bra. Körde runt i gatorna här hemma och ner till Fortuna. I Fortuna stod flaggstängerna i rad. Fint!


Herrarna intog soffan laddade inför Champions league finalen mellan Juventus och Barcelona.

Hoppas ni har haft en fin dag!

Kram
S

Av Sylvia - 5 juni 2015 20:26

Jihaaa...ÄNTLIGEN en dag med sol och värme. Årets första sommardag!
Det känns som om alla gått med ett leende på läpparna idag.


Dessutom så firar Helsingborgs gymnasieskolor studenten idag. Vilken tur de har med vädret! Stort grattis till alla studenter. Ha en underbar kväll!


Efter jobb hämtade jag mina söta pojkar och körde till frissan med dem. Nu är de nyklippta till skolavslutningen och inför Cypernresan.

Vi har en skön helg med förhoppning om sol och värme framför oss....och fotboll såklart! Ikväll har jag bakat kardemummamuffins med en fyllning av knaprig havreblandning till Olivers match imorgon. Nytt recept som jag var tvungen att prova.


De ser goda ut iallafall!

Nästa helg är vi bjudna på 50-årsfest och det ska bli supertrevligt. Dock har jag ett problem. Som ni vet fryser jag dygnet runt och festen är utomhus i ett partytält. Frågan är om man vågar hoppas på sommarväder? Jag har hela tiden tänkt sommarkläder och allra helst någon av mina nya klänningar. Men jag måste ha en backup för det finns inget värre än att frysa. Underställ under klänning funkar sådär...! En stickad kroppsstrumpa kanske? Eller underställ och onepiece? Jag får klura vidare på detta tror jag!


Hos oss är det en vanlig fredag. Tacos, gladiatorerna och godis. Hur ser det ut hos er?

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards