Sylvia

Alla inlägg under juni 2015

Av Sylvia - 21 juni 2015 22:01

Go'kväll där hemma :)

Igår kväll bestämde vi oss för att vi ville göra en utflykt till en av Cyperns mest pittoreska stränder - Konnos Beach. Hit kommer gärna cyprioterna själva på sin lediga dag. Stranden ligger fyra kilometer öster om Ayia Napa och är väl skyddad från kraftiga vindar. Något vi faktiskt haft här de senaste dagarna. Stranden är 200 meter lång och 35 meter bred. Alltså en liten strand full med finkornig gyllene sand.

Vi tog taxi från vårt hotell, vilket tog ca 15 minuter. Sista biten bestod av små serpentinvägar.

Helt fantastiskt vatten! Klart och fint. Inget skräp, inga vågor och små fiskstim överallt. Det hade inte gjort något om det varit några grader varmare i vattnet...men så är jag ju lite av en badkruka!

Vi spenderade halva dagen här. Vi åt en jättegod lunch på strandens mysiga Kiosk. Barnen badade och snorklade.

Oliver fick äntligen köra jetski! Jäklar vad det gick undan. Det blev veckans höjdpunkt för Oliver.

Fina Olli!

Verkligen en mysig utflykt! Ett tips för er som ska till Cypern i sommar. Om ni kan så undvik söndagar (cyprioternas lediga dag) då det efter lunchtid blev fullpackat på stranden och nästan omöjligt att köra därifrån på de minimala vägarna.

Vi kom tillbaka till hotellet vid tretiden på eftermiddagen och det blev lite poolhäng också.

Ikväll har vi ätit på Atlas igen. En restaurang utanför vårt hotell. Underbar personal och med det godaste bröd jag ätit (som de bjuder på före maten) Efter maten bjuder de på fruktfat, shots (både till barn och vuxna) och cognac till männen. Mycket trevligt! Ett tips! Restaurangen ser inte mycket ut för världen och har lite tacky inredning, men helt klart värt ett besök.

Imorgon reser vi hem!
Men först på kvällen så vi lär bada och sola hela morgondagen också. Det lär bli några bandbilder till :)

Hur har ni det där hemma? Jag hoppas att jag lyckas få med mig lite sol och värme hem till er!

Av Sylvia - 20 juni 2015 11:15

Det var en gång en mygga....

Alltså jag måste ha världens godaste blod!! Endast EN mygga har jag hört surrandes på dessa dagar och nätter. Givetvis hittade den mig! När jag somnat natten till midsommarafton passade den på att förfesta på hela min högra arm och axel. Jäkla mygga! Jag tål inte insektsbett och igår och idag har det kliat och spänt i hela armen.

Hur var er midsommarafton? Vi fick en liten regnskur och något åskmuller men det drog förbi ganska snabbt.

Vi träffades hos en av familjerna för fotboll, föräldrar mot barn. När mörkret föll åt vi grill- och sillbuffé på La Tasca.

Min klänning som jag köpte i våras blev min midsommaroutfit...

...och blomkrans i håret såklart :)

Astrid & Doris
Sötare än såhär blir det inte...

Ett litet nätt gäng på tjugo personer.

Nu ligger vi vid poolen och slappar! Jag har precis vägt mig på gymmet för första gången denna veckan. Alla vågar visar ju lite olika och jag vill helst hålla mig till en och samma och vid samma tidpunkt på dagen. Men jag var tvungen att stilla min begynnande oro för vikten efter fem dagars icke räknande. Puh...ingen chock även om vågen skulle slår lite fel.

Ha en fin midsommardag!

Av Sylvia - 19 juni 2015 17:00

Hej alla midsommarfirare...

För första gången i mitt liv så ska jag fira midsommarafton utomlands. Man har liksom alltid tänkt att det då borde vara garanterat sol och regnfritt. Iallafall på Cypern!!

Såhär ser det ut från vår terrass just nu...

Dagen har varit blåsig och ganska molnig. Vad händer med vädret i vår värld? De säger här att maj och juni i Cypern varit kallare än på mycket länge. Precis som hemma!

Midsommaraftonens firande har påbörjats. Det har varit lite extra aktivitet i poolområdet idag. Efter vattengympan drog de igång en poolvolleymatch mellan vingpersonal och hotellgäster.

Efter det fick alla som ville vara med att klä midsommarstången och binda midsommarkransar.

Självklart blev det dans kring stången och de sedvanliga sångerna.

Nu väntar fördrink hos en av familjerna i vårt resesällskap och någon form av familjekamp. Ikväll blir det midsommarbuffé i en av hotellets restauranger. Bilder på detta kommer imorgon :)

Lite mera shopping från igår kväll då jag och Jenny drog oss in till Ayia Napa på egen hand. Trevligt!
Vi mötte sedan upp det övriga sällskapet på en pizzeria utanför hotellet.

Ha nu en underbar midsommarafton och jag håller alla tummar och tår för att både ni och vi slipper regnet ikväll!

Fina Doris!

Av Sylvia - 18 juni 2015 17:35

Hej där...

Läser FB-uppdateringarna och diverse tidningsappar om hur illa vädret är därhemma. Midsommar lär bli hemskt regnblöt för dem som inte lyckats fly Sverige. Så jäkla trist!

Jag kan trösta er med att vi haft det lite molnigt idag. I och för sig runt trettio grader varmt trots det.

Shoppingen igårkväll i Ayia Nappa resulterade i en hatt!

Vi hittade restaurangen Jello som vi blivit tipsade om och där åt vi kvällens middag.

En häftig restaurang med otroliga portioner och bra priser.

Min "lilla" portion! Undrar hur många pp det var i den måltiden! Denna veckan räknar jag inte men försöker tänka hyfsat på vad jag äter. Men i semestertider måste man ju unna sig också.

Vi bor alltså på Sunwing Sandy bay och här kommer lite bilder från hotellområdet....

Perfekt att det finns en simbassäng där man även kan motionssimma.

Det blev fotboll även idag...

Ha det så bra ni kan där hemma!

Av Sylvia - 17 juni 2015 17:38

Hej där...

Vilken skön dag vi haft!

Lugn morgon och god frukost. Lite bad i poolen och sen en promenad till Nissi Beach, hela gänget!

Oliver och Jonas hoppade från klippan på ön vid Nissi beach (se bilden ovan). Ett hopp på säkert tio meter ner bland stenar i olika höjder. Jag höll andan och bad till Gud! Dessa killar...

En annan turist tog foto när Oliver hoppade och han erbjöd sig att maila bilderna till mig :) snällt! Ett kul minne för Oliver.

Resten av dagen hängde vi vid poolen på hotellet.
Sola, bada, relaxa! Helt ok för mig.

Självklart kommer jag inte ifrån fotbollen. Särskilt inte när man åker med tre andra fotbollsfamiljer till ett ställe som arrangerar fotbollsmatcher dagligen.

Fortunakillarna i ett och samma lag och de krossar allt motstånd! De vann med tvåsiffrigt :)

Just nu slappar vi i lägenheten...

Mmm....man kunde haft det mycket sämre!

Ikväll vankas ett besök i Ayia Napa. Vi ska leta upp någon mysig restaurang och äta på. Vi hoppas väl på lite shopping också!

Ha det gött därhemma!

Tack förresten för alla tips jag får angående min dröm...

...om uterum eller växthus :) Hihi...

Puss på er!

Av Sylvia - 16 juni 2015 14:52

Ya'zou...

Oj vad vi var trötta igår. Fest i lördags och upp mitt i natten till igår för att resa hit. Igår kväll var vi sååå trötta. Inatt har vi sovit gott och idag är vi alla mycket piggare. Semesterlunken har infunnit sig.

Bloggar idag från poolen :)

Vi njuter i fulla drag av värmen och solen. Som vi har längtat.

Jag, Jenny och Lotta tog oss en lunchpromenad till Nissi beach...

Vi tog ett dopp i det turkosa, klara vattnet...nice!

Småtjejerna i sällskapet har träffat Lollo & Bernie...
Lyckan är total :)

Vi har det jätte bra men jag hade väldigt höga förväntningar på Vings Sunwing Sandy bay innan vi kom hit. Men jag är inte imponerad och jag måste säga att Solresor som vi rest med de senaste 7 åren har imponerat mer. Det är absolut fint här men som sagt wow-känslan uteblev. Och jag älskar fortfarande Mallorca och Alcudia bäst :)

Ikväll ser det ut att bli grillat till maten...

Ha det bäst!

Av Sylvia - 15 juni 2015 21:15

Hej där...

En litet kort inlägg från sängen på Sunwing resort i Ayia Napa.

Solhatt inköpt!

Mer uppdatering och fler bilder kommer imorgon.

Sov sött!

Av Sylvia - 14 juni 2015 21:54

Hej där...

Oj vad helgen rusade iväg!

Denna helgen har varit lite extra speciell och smått hysterisk! Igår började vi dagen med en snabbrunda på Väla. Presenter skulle inhandlas till en 10-åring och en 50-åring.

När vi kom hem började jag rota fram kläder till Cypernresan. Sen blev det ju bröllop...

Och vilket bröllop sen... Kärleken flödade så man blev alldeles tårögd! Så mycket äkta kärlek och värme mellan dessa två.

Efter vigseln blev det till att styla till sig inför 50-årsfest i Gantofta.
Och vilken fest det blev då...! Lika mycket värme, vänskap och kärlek här. Känner mig hedrad att få vara med i deras gemenskap.

Stefan (rosarutig skjorta) in action på dansgolvet!

Det var ganska kämpigt att stiga upp ur sängen idag klockan nio.

Två fotbollsmatcher stod på schemat denna söndag. Oliver och grabbarna mötte Råå och spelade fotboll som aldrig förr. Det blev vinst med 5-3 till Fortuna!

Från Örby direkt till Dösjebro och match för Melvin (lag vit). Från värme och lä på Örby till öppet fält, kylig vind och moln i Dösjebro. Killarna vann med 5-0 och det värmde oss!

Eftermiddag och kväll har mest bestått i packningskaos och sista inhandlingen inför Cypern. Fattar liksom inte riktigt att vi ska åka imorgon. Trötta som få är vi nu! Det som kommer med kommer med och det vi har glömt har vi glömt. Vi åker inte till världens ände så skulle något saknas får vi väl köpa det på plats!

Huset är halvhyfsat iordning för pappa att flytta in. Huset är hans en vecka framåt!

Trevlig söndag!

S

Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...