Sylvia

Alla inlägg under maj 2015

Av Sylvia - 6 maj 2015 16:54

Hej på er fina läsare!


Idag har jag tagit mig i kragen och bokat in två saker som jag skulle gjort redan för ett tag sedan.

Det viktigaste var att få entid för Chillas vaccination. Hon har dessutom haltat ett bra tag nu på höger bakben. Jag har tryckt och klämt på ben, ljumske och tass utan att hon bryr sig. Hon springer och busar som vanligt så ont verkar hon inte ha men något är det! Lika bra att de kikar på henne när jag ändå ska dit för vaccination.


 


Mitt lilla troll - vi ska gå många och långa promenader i flera år till!


I julklapp fick jag ett presentkort på en ansiktsbehandling på Electa som jag inte haft ro att boka in. Jag blir lätt stressad av att boka in saker till mig själv då almanackan alltid är full av killarnas aktiviteter och andra saker. Men nu jäklar tog jag mig i kragen och ringde och bokad en tid! På söndag eftermiddag är det jag som ska ligga raklång på spabänken och bli ompysslad!


 


Idag sålde jag ytterligare en sak från förrådet. Killarnas cykelbarnsits som bara låg och skräpade.

Det är riktigt kul att sälja av saker och nu fortsätter jag på gamla Kosta Boda prylar som bara står och sammlar damm.


   


Sålde en vas tidigare i veckan i samma serie för 300 spänn...


Snart kan jag köpa en av de två stolarna jag vill ha till trädgården!


Grannen har börjat fixa poolhus och de flesta sliter i sina trädgårdar för att göra dem klara och fina inför utesäsongen. Jag sliter mitt hår över att inte kunna göra någonting, att inte få utlopp för min kreativitet och planer.


Bara kolla här så mysigt...


Men som sagt ingen ska hindra mig från att mysa i dessa stolar med fårskinnsfällar i. Jag börjar med en och tänker önska mig den andra när jag fyller år. Det är min plan nu iallafall! Får se vad min lilla Micra säger när det är dags att lasta :)


 


Både igår och idag har Melvin kickat till skolan med sin nya fina kick. Han är så stor nu min lille pojke. Jag stod och tittade efter honom igår när han kickade iväg. Han vände sig om och vinkade. Han kände på sig att jag stod och tittade efter honom. Att inte behöva köra till skolan ger mig en kvart mer tid till mig själv på morgonen vilket låter som ingenting men på morgonen är det en evighet. Jag hinner fixa lite innan jag sticker hemifrån. 


Vad har ni hittat på idag? Var rädda om er så hörs vi!


Kram

S

Av Sylvia - 5 maj 2015 20:48

Go'kväll!

Vad har ni hittat på denna tisdag?

Jag har sålt lite mer grejor från rensningen i helgen och moderniserat mig genom att skaffa swish. Lätt sätt att bara swisha över pengar till varandra via mobilen!


Imorgon ska båda killarna på olika sportaktiviteter med skolan. Melvin ska ha friluftsdag och Oliver ska spela skol-OS i fotboll. Har stekt pannkakor och förberett matsäck.


I helgen lyckades jag fördärva min fina Klongvas Äng :(

Jag köpte fina rosor där en pulverpåse som ska blandas i vattnet följde med. Det visade sig att det pulvret sabbade gallret i vasen!

Den grönblå färgen löstes upp och nederdelen av gallret är nu fult och har fått rostfläckar. Är helt förtvivlad!


Jag har nu reklamerat vasen till Klong via butiken jag köpte den i. Håll nu alla tummar och tår för att de byter ut gallret till mig!

Regnet öser nu ner och vi har bäddat ner oss i sofforna. Ikväll kan jag släppa alla tankar på trädgård och utomhusdrömmar.


Bilder från IKEA.se


Kram
S

Av Sylvia - 4 maj 2015 21:26

Hej på er!

Ny vecka, nya tag!

Tänk att det idag bara är 36 dagar till sommarlovet :)

Idag har det varit en sådan måndag igen att lunchen glömdes bort. Tryckte i mig några Wasa crisp vid två och lite hallonkvarg.

I kväll har jag varit och vägt mig! Blev så väldigt glad då det visade sig att jag gått ner ytterligare -0,8 kg. Jag var helt övertygad om att jag gått upp 0,5 kg men jag hade räknat fel på min egen våg.


Fick min fjärde stjärna av coachen och hon uppmanade mig till att belöna mig själv. Hon tycker att jag är jätteduktig som dessutom klarat mig igenom operation, smärta och sjukskrivning utan att tappa gnistan och kämparandan. Jag har aldrig gått upp vid något vägningstillfälle, inte ens stått still! Ja, jag har verkligen kämpat! Melvin är den enda här hemma som följer min viktresa och frågar alltid så fort jag kommer hem hur det gått. Han är min största supporter! Min prins!

Jag belönade mig själv med en lång härlig runda med Chilla nu ikväll. Nittio långa minuter i härliga Rydebäck.






Vackert eller hur?


Våren är fantastisk!


Kom förbi KG lagom för att se Oliver träna de sista minuterna på Coerverträningen.

Fortsatte min runda hem bland villorna och titta vad som uppenbarade sig i en av trädgårdarna...


Som i en dröm!


Ha en skön kväll!

Kram
S

Av Sylvia - 3 maj 2015 19:22

Hej mina bloggläsare!


Efter att ha nått ännu ett nytt rekord för antal läsare här på bloggen måste jag inleda dagens inlägg med att skicka en stor kram till er alla. Ni är så många som läser och jag tycker det är så roligt att ni gör det! Tack :)


 


Idag har Oliver spelat match hemma på Örby där de vann mot Bois med 4-0. Vi fortsatte till Löddeköpinge där Melvin spelade match mot Lödde (lag vit mot ett år äldre). Våra killar stötte på patrull, det händer inte jätteofta. Lödde tog hem det hela med 6-1 och det var inget mer att säga om det. Man måste förlora någon gång också!


Vi njöt av det underbara vårvädret istället och över att rapsfälten snart slår ut i full blom. Så skånskt och vackert!


 



Eftermiddagen har bestått i vindsutrensning och försäljning av cyklar och diverse prylar.

Två nya stolar till trädgården har jag tänkt köpa för pengarna!


  

En kopp kaffe i solen med Chilla blev det också.


Ätit rester från fredagens premiärgrillning och tacokalaset igår. Skönt att slippa laga mat efter dagens arbete.


  

För er som vill beställa från Newbody så är det bara att höra av er till mig. Melvin säljer för sitt lag och ni kan gå in på länken nedan och se vad som finns i den aktuella katalogen.


NEWBODY KATALOG TURKOS 2015


Ha en fortsatt skön söndag!



Av Sylvia - 2 maj 2015 23:20

Här kommer Melvins 10-årsdag i bilder!


Väckt med skönsång och presenter!


Specialbeställd frukost bestående av nutellakaka och chokladbollar!


En riktig fotbollsspelare spelar match även på sin födelsedag! Ingen helg utan fotboll.


Bra spel och 7-0.


Barnbordet!


Vuxenbordet!


Presentöppning!


Skönsång igen och ljusblåsning!


Sen blev det tacos för hela tjocka släkten.

Hopp, lek och bus med kusinerna hela kvällen lång!


En fin dag för en fin kille!

Kram & godnatt!

Av Sylvia - 1 maj 2015 12:53

Välkommen sköna maj!

Vi firade Valborg på Fortuna Strandkrog med vänner igår. En underbart fin kväll.


Efter regn kommer solsken som de brukar säga och igår stämde det på pricken.


Fortuna levererade som vanligt, både krogen och stranden :)

Efter maten såg vi majbrasan tändas i en alldeles vindstilla afton. Sen fortsatte vi hem till oss.


Idag skulle jag gärna vilja slappa och njuta av en ledig dag. Det har varit en fulltecknad vecka med både roliga och mindre roliga händelser. Mitt huvud, nacke, axlar och mage värker. Har också en yrsel som vägrar ge med sig. Men vila gör vi ikväll. Huset ska städas och mat till morgondagens kalas för Melvin ska inhandlas. Bilarna ska tvättas och bli fria från vinterdäcken.

Tänk att Melvin fyller 10 år imorgon. Jag minns det som igår! Åskan dundrade i takt med värkarna. Han gav mig en så smidig förlossning som man kan önska och ut kom denna underbara människa med ett hjärta av guld. Älskar dig så!


Mer om firandet imorgon :)


Tack fina Carina och Ola för den söta lyktan från Majas Lyktor som jag fick igår. En lykta med fjärilar som jag kan tända för mamma. Den gesten betydde oerhört mycket för mig. I varje fjäril föds ett nytt liv. Fjärilen Är en symbol för själen, pånyttfödelse, transformation, en ny medvetenhet men också för lycka och glädje. En symbol för livet!

Kram till dig Carina (och Ola såklart!)

Ha en fin 1:a maj

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards