Sylvia

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Sylvia - 21 maj 2015 22:04

God kväll finingar :)

Nu märks det på allvar att vi närmar oss sommarlov. Aktivitet efter aktivitet avlöser varandra (utöver fotbollen) och matsäck efter matsäck fixas och packas.

Oliver var på vandring med klassen i måndags med matsäck och idag på Skåneresa med klassen och ny matsäck. Är det inte pannkakor som önskas så är det pastasallad eller mackor, chokladpudding och MER! Nästa vecka vankas läger för Melvin och avslutning med treorna. Ikväll var det brännbollsturnering och korvgrillning med alla tre sexorna inklusive föräldrar, syskon och lärare.

Vädret var sig likt! Sol, regn, sol och regn...men vindstilla!

Jag missade brännbollen då jag blev fast i passkön på polishuset. Men var med en stund på slutet. Hungrig som en varg tryckte jag i mig två korvar med bröd! Det skulle jag inte gjort :( det var 14 pp och så INTE värt det. Fick nalla på veckobonusen bara för att få ihop dagen.


  Melvin och en klasskompis som heter Gustav roade sig efter brännbollen.


Detta skyltfönster passerar jag varje dag till och från jobb. De har alltid så fina kläder i skylten. Har aldrig gått in där eftersom butiken ger intrycket av att vara väldigt exklusiv. Inga prislappar i fönsterna har förstärkt min tro om dyra plagg. Klänningen på vänstra skyltdockan är så ljuvligt fin. Denna sommar bjuder på både 50-årsfest och dop. Jag kollade upp butiken som var med på FB. Där låg denna bild ute och någon annan hade frågat om priset på klänningen. Jag hade trott typ 2000:- men den kostade 699:-! Jag var tvungen att gå in och prova. Vansinnigt snygga kläder, jackor och väskor i en exklusive inredning. Butiken andades lyx men jag blev förvånad över priserna i butiken. Såklart inte på samma nivå som Lindex, Kapp-Ahl och HM där jag brukar handla men inte heller så dyrt som Zebra och Cirkus.


Lovade rekommendera butiken vilket jag gärna gör via min blogg.


Klänningen satt som en smäck och med rätt BH och lite solbränna blir den supersnygg i sommar.

Boutique Garanti på norra delen av Kullagatan i Helsingborg, mitt emot Restaurang Haket.


Nu ligger vi i soffan och inväntar Måns och hans uppträde...som kommer nu!

Heja Måns!

 

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards