Sylvia

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Sylvia - 11 maj 2015 23:03

Måndagen är redan över! Det blir ett snabbt inlägg från sängen. Dagen, eftermiddagen och kvällen har rullat på som vanligt I en väldig fart. Inget speciellt då utan bara det vanliga ekorrhjulet! Rymma upp, tvätta och laga mat. Olli har tränat och jag har varit och vägt mig. Nollade för första gången :( Alltså stod kvar på samma vikt som förra måndagen. Jaha..nya tag helt enkelt!


Morgonen började superbra med frukostbuffé på hotell Marina Plaza med kollegorna. Kanske en förklaring till den obefintliga viktnedgången?




Det var inte helt enkelt att snåla med pp här inte (Viktväktarnas propoints)! Jag lät bli allt flottigt som bacon samt bakverk som croissanter. Höll mig till mörkt bröd, lätt pålägg, massor av frukt och grönsaker. Det blev ändå mer poäng än en vanlig frukost och resten av dagen fick jag planera supernoga. Kan ju inte börja överskrida min pp-budget på en måndag!


Tacoköttfärs blandat med en massa grönsaker i form av stekt blomkålsris, sockerärtor och paprika. Lite grönsallad och gurka till det. Mums!


Blev mer hungrig ikväll och testade då att göra vv's äggrulle! Vispad äggvita i ugn som jag sedan fyllde med passion- och persikakvarg och en skivad banan. Rullade ihop som en rulltårta, sockrade med stevia och ringlade lite O'hoj chokladsås på!


Sådär gott! Äggrullen kändes som papper i munnen...men mätt blev jag :)

Go'natt!

Imorgon ska jag dra iväg pappa på äventyr...


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards