Sylvia

Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Sylvia - 9 maj 2015 19:13

Fredagen slutade lugnt som jag önskade och jag fick även ett glädjande mail från butiken där jag köpte min Klong vas Äng. Jag kommer att få en ny vas från Klong :)
Superjättejätteglad!!

Tack Klong.
Aldrig mer än rent vatten i den vasen, dvs blomsterpulver är ett BIG no no!

Lördagen började med en fotbollsmatch i Glumslöv för Oliver och P02. Ett haltande lag och en förlust 0-2. Dock inte helt rättvist då vi hade flera chanser. Men i fotboll räcker inte en chans långt om man bränner den.

IKEA fick ett besök enligt plan. Jag slog till på två stolar direkt ifall de skulle ta slut innan min födelsedag.


Jag monterade på benen men vädret satte stopp för att sitta ute i dem, så jag får snällt vänta. Ser inte ljust ut imorgon heller.

Köpte även en fin bänk som får fylla upp platsen där krukorna stod tidigare. Krukorna står numera på framsidan med Hortensior i. Förhoppningsvis ska de klara sig från fotbollarna där!


Korgen med en minisälg och två penséer har stått utanför dörren tidigare men får nu stå vid bänken så länge den överlever. Hoppas en sälg klarar sig lite bättre än ömtåliga blommor.

Gick sedan en runda med mitt lilla troll...


Hon hade ju bara slöat hela eftermiddagen :)


Vi gick längs Fortuna och stranden. Regnmolnen i fjärran har nu nått hit.
Vi passerade Strandkrogen och där satt lite folk faktiskt. Inte bästa vädret idag men säsongen har bara börjat. Bästa sommarrestaurangen!


Gick i Chillas takt vilket betyder stopp var tredje meter för att lukta på någon liten tuva.


Allt är så krispigt grönt nu. Man kan nästan höra knopparna brista. Vackert trots solens frånvaro. Trist att helgen inte bjuder på sol.

Fryser som en galning så nu ska jag brygga mig en kopp kaffe! Det här med att frysa det har inte bara med det ruggiga vädret att göra. Det hänger samman med Viktväktarna och viktnedgången. Har aldrig frusit så mycket som jag gjort sedan jag började med Viktväktarna. Tydligen en vanlig åkomma för oss vv-are :)

Ha en skön lördag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards