Sylvia

Alla inlägg den 26 april 2015

Av Sylvia - 26 april 2015 19:11

Söndagslugnet har lagt sig!

Killarna har haft städdag med respektive lagkompisar i Rydebäck i förmiddags. Olli har pluggat inför nya nationella prov. Kommande vecka blir det i SO. De har haft sjuuukt många nationella prov och jag börjar tycka lite synd om eleverna.

När killarna var iväg fixade jag med väggklockan som jag köpte för någon vecka sedan. Visarna som var svarta mot en mörk bakgrund gjorde så att man inte kunde se vad klockan var. Speciellt inte på kvällen. I övrigt tycker jag klockan är superfin så jag började undersöka möjligheten att plocka isär den. Hittade bland mina pysselgrejor lite ljus färg och en svamp att måla med. Sen var det bara att sätta igång!


Det blev bra och med fyra händer lyckades vi montera ihop klockan igen. Tick tack för det!


Efter lunch begav vi oss till Väla och det visade sig vara ett allmänt beslut för hela Helsingborg och kringliggande orter!!

Jag får lite ångest när det är så mycket folk och man känner att man måste uträtta ärenden. Melvin var med och roade sig glatt i bilen på väg dit...(vi gjorde en avstickare inom tippen).


Men det lekfulla humöret slog om när vi kom in på Väla. Han tyckte nog också att det var jobbigt med allt folk. Ändå var vi där enbart för hans skull. 10-årsdagen närmar sig med stormsteg och han behövde se ut lite olika presentönskningar. En vårjacka skulle han också ha och det visade sig bli jobbigt att hitta en som han tyckte var ok.


Denna blev det och han var superfin i den.

I eftermiddag har jag roat mig med att ladda ner bilder från min mobil på USB-minne. Min mobil var helt full och hade noll i lagerutrymme. Jag tar ju alla bilder med mobilen och har ingen vanliga kamera så det tar ju lite plats på mobilen.

Vädret har ju inte varit det roligaste idag. Hoppas verkligen att det blir bättre till Valborg.


Längtar så efter att få pyssla och fixa. Jag känner mig som en sprängfylld ballong. Jag är full av idéer och inspiration. Jag vill bara pyssla, förändra och förbättra. Det känns riktigt jobbigt att inte få leva ut en liten del av dem iallafall. Att inte få vara kreativ är som att sluta andas lite grann...


Jag skulle kanske ha en egen liten balkong, högt upp där inga bollar når. Där inga projekt blir för stora, där jag inte behöver be om lov, där jag kan göra som jag vill.



Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards