Sylvia

Alla inlägg den 5 april 2015

Av Sylvia - 5 april 2015 13:21

God fortsättning!

Igår firade vi påskafton i Svalöv hos svärisarna. Svärfar hade dessutom fyllt år i veckan och därmed firade vi honom också. Pappa var också med.

En påskbuffé med alla tänkbara godsaker serverades och till kaffet bjöds det på denna söta påsktårta!


Chilla och Melvin i farmors och farfars uterum.

Chilla i påskrosett dagen till ära :)

Idag är det slappedag och inget står inskrivet i schemat. I min värld hade jag önskat köra till Ystad och kolla på Carolina Gynnings konstutställning Gynning x 2. Äta en god påsklunch och njuta av en ledig dag tillsammans med min andre hälft. Alternativt köra till Båstad och Willab Garden :)
Men, som sagt det är en önskning i min värld.


Mitt operationssnitt har gjort lite mer ont i ena sidan och igår var jag tvungen att lossa på tejpen lite. Inget kul! Det varade sig och såg rött ut. Blev nojjig! Idag kom underbara Carina Lundin, sjuksköterska på Lunds lasarett och en av Fortuna FF P02's mest hängivna föräldrasupporter hit och plåstrade om mig. Fan vad jag är klen när det gäller sådana saker som blod och sår, speciellt på mig själv! Tur att det finns sådana som Carina. Vilken otrolig lyx att ha henne i byn :)

Mycket riktigt hade det öppnat sig lite i ena ändan. Nu är det tvättat, ditsatt nya strips och hela snittet är omtejpat. Puh! Glömde andas där ett tag!!
Tusen tack Carina - puss på dig!



Tidigare idag gick jag ner till stranden med Chilla för första gången på evigheter! Det blåste betydligt kallare än jag trodde. Hade inte tagit någon mössa så jag fick linda in huvudet i min sjal :) Såg ut som en påskkärring!


Fortuna levererar i alla väder. Chilla älskade att få springa runt i sanden och tittade lång efter en flock med svanar ute i vattnet. Trots blåsten var det skönt att få komma ner och se sundet. I början av januari såg det ut såhär...

....hela stranden låg under vatten! Snart ligger vi här i badkläder och pressar :)

Njut av er dag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards