Sylvia

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

Beslutsångest!

Av Sylvia - 28 mars 2015 16:57

Hej vänner!

Jag ligger på soffan och vilar efter att utmanat mig själv på ett dumdristigt sätt. Jag tyckte att jag skulle orka lite mer idag. Ville absolut fixa babykläder till släktens nytillskott som vi ska hälsa på imorgon förmiddag.Trodde att jag kunde köra till Lindex i Landskrona och snabbt hem igen, vilket jag gjorde. Men nu ligger jag pall med värk i mage, rygg och huvud :(


Kläder till lillkillen blev det iallafall.
Kan inte fatta hur snabbt tiden har gått. Tänk att jag själv haft så små killar som nu blivit så stora. Ska bli mysigt att träffa den lilla krabaten imorgon.

Igårkväll samlades vi ett gäng och åt pizza (och jag en sallad). Det var på granngatan och ett lagom gångavstånd för mig. Supermysigt! Kul att lämna hemmet ett par timmar.


Mia hade dukat så mysigt och fint. Mitt på bordet stod denna fantastiskt fina Klong vas, Äng som jag också skulle vilja ha.

Hade tänkt önska mig den i födelsedagspresent men vet inte om jag kan vänta tills dess!

Har lite beslutsångest över vilken storlek och färg jag vill ha bara.


Äng finns i två storlekar och tre olika färger på gallret, svart, mässing och grönblå mässing.

Tror att jag vill ha den stora...


Men den lilla (ganska mycket mindre) kräver inte så många blommor och är väldigt söt.


Vad det gäller färgen hade jag tänkt mig mässing, men tror att den lätt blir missfärgad av vatten och växtsaft. Därför är jag nu ganska säker på blågrön mässing.


Verkligen ett i-landsproblem men vad tycker ni? Stor eller liten? Mässing eller blågrön?

Ikväll ska vi hem till vänner här i Rydebäck och äta god mat. Blir nog tufft med pp-räkningen ikväll!

Fotboll har det ju såklart varit idag. Men jag hejade hemifrån även denna helg. Melvin och Fortuna P05 vann lätt sina två matcher (3-0, 5-1) och Oliver och Fortuna P02 vann sin lika lätt (5-0). Bra fotbollshelg igen alltså!

Va rädda om er så hörs vi imorgon igen. Trevlig lördag!

Kram

 
 
Ingen bild

Nettan

29 mars 2015 21:23

Haha! Ja jag är ju helt fel person att fråga men den stora hade jag valt. Hade det sen inte varit problem med att den kunnat bli missfärgad hade jag utan tvekan valt mässing. Men jag känner mig själv allt gör bra och är en slarvpotta med sånt. Tyvärr. Funderar lite till. Men den grågröna var också fin.

På TV4 Nyhetsmorgon har de den jag vill ha med DN liten kvist murgröna. Huuur fin dom helst med det enkla

Sylvia

29 mars 2015 22:23

Det är den lilla de har på TV 4 och den är verkligen superfin med bara murgrönan. Usch ja, svårt val. Eftersom den är dyr vill man ju inte ångra sig!

 
Ingen bild

Nettan

30 mars 2015 18:27

Är det den lilla?! Ser ju stor ut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards