Sylvia

Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Sylvia - 21 mars 2015 16:27

Almanackan säger att det är lördag men för mig känns det som en låååång ensaaaam måndag!

Vaknade klockan sex av att Wilma jamade. Har sovit bättre inatt, mycket på grund av att jag nu kan ligga lite mer på sidan. Halsen var helt ingenslemmad och jag fick värsta hostattacken när jag vaknade. Det gjorde så ont. Fick lite panik och tårarna rann. Fan och åter fan! Igen bra början på dagen och inget värkstillande i kroppen. Tog ett par timmar att komma ifas och ett samtal med lasarettets rådgivning.

Jonas och Melvin körde till Höllviken klockan nio imorse. Fortunas P04 behövde förstärkning i mål under Skåne VM finalmatcher och Melvin blev rekommenderad av sin egen tränare. Superkul, supernervöst och enormt pirrigt. Melvin har enorm bollkänsla, spelar fint, säkert och är lugn MEN detta pirrade i hans lille mage också. Min älskade påg!


Jag kunde inte följa med utan har fått följa matcherna via sms från J. Detta var fullt tillräckligt och jag hade aldrig pallat det live i mitt tillstånd!

Istället har jag suttit framför TV:n, gått tjugo varv runt köksbordet, tittat ut på det tråkiga vädret. Försökt hitta något att äta i ett annars gapande tomt kylskåp. Oliver fick i sig en lätt lunch som vi bara värmde och jag gjorde en banankaka i micron till mig själv. Orken och kraften finns inte till mer. Tyvärr visas det en massa matprogram på TV:n och min mage kurrar. Har inte ens en Cola Zero :(




En massa tidningar har jag iallafall. Fick ännu fler igår av Jenny :)

Får nog börja skriva en shoppinglista...hihi!!


Väskor kan man inte få för många! Vårnyhet från Ceannis. Lite nytt smink i vårens färger. Matta läppfärger ska det vara tydligen. En planteringsstege till trädgården från Classe (Clas Ohlson), den gillar jag!


Behöver uppdatera våra filtar i soffan. De används flitigt hemma hos oss och börjar bli noppiga och trista. Chilli har fina. Blev sugen på saftkaraffen med kran. Den rymmer 8 L och är ju perfekt till sommaren i trädgården till mina törstiga fotbollskillar och deras kompisar.


Inredning i massor för inom- och utomhus. Och ja...man vill ha ALLT! Så enkelt är det bara. Uterum, växthus, attefallshus och orangerier. Alternativen är många i dessa tidningar och vad det svider i hjärtat för att jag vill såååå gärna ha ett!




Melvin ringde precis, glad och lättad. De vann sista matchen (om 3:e pris) med 7-0 och Melvin höll alltså nollan. Det var så skönt att höra för den första matchen förlorade dem med 3-2 och Melvin hade varit låg efteråt. Inte lätt att stå målis för ett av Skånes bästa 04:or (Melvin är 05:a) och möta ett motstånd på den nivån.
Ska bli skönt att få hem honom igen min goa påg! Längtar efter att få krama om honom.

Kram till er och trevlig lördag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards