Sylvia

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Sylvia - 20 mars 2015 16:24

....tjohooo, det är fredag! Jag kan ju låta hur pigg och glad som helst i mitt "tjohooo" men oj vad jag inte passar till att vara ynklig och not fit for fight!

Har aldrig blivit opererad på detta vis tidigare och det gör inte bara ont utan det "söker" mig lite. Det är bara fem dagar sedan operationen och jag försöker fortfarande vänja mig vid tanken. Att inte få bära något tyngre än ett mjölkpaket, inte kunna böja sig ner ens för att byta vatten till Chilla och Wilma eller att ta på mig strumpor känns inte som jag. Jag skulle ju fixa i trädgården i helgen hade jag tänkt. Plantera lite påskblommor. Nu ska ju vädret bli sämre igen så det kanske kan kvitta med trädgårdspynt, men jag känner mig låst. Jag vill gå en lång runda med Chilla men jag kan inte rasta henne alls just nu ifall hon skulle rycka i kopplet.

De få timmar jag sov inatt drömde jag om tillträden, mail, banker och tidningsannonser i lokaltidningen. Saknar mitt jobb!


Igår hade jag så ont i kroppen. Det var som en enorm träningsvärk i rygg, höft och mage, samt ont av själva operationen. Dessutom är jag hes och slemmig i halsen eftersom jag hade en slang i halsen medan jag var sövd. Jag fick inte andas själv under operationen. Tydligen är det så när det gäller bukoperation. Men slangen har retat halsen och när jag hostar känns det som om magen ska öppna sig :( Är livrädd för det!

Sov nästan inget natten till igår heller så igår var det mest bara SKIT på alla vis :(

Idag så känns det pytte, pyttelite bättre. Kanske blir det bättre och bättre nu för varje dag. Jo, men så är det! Nu vänder det! Jonas har jobbat idag (han var hemma och hjälpte mig igår). Pappa kom vid lunch och rastade Chilla och höll mig sällskap i några timmar. Fick uppmuntrande post i brevlådan från min kusin Gith och fina vännen Annelie. Love you! Tack och värsta blöta pussen till er...
Tack alla som uppmuntrat mig på FB och IG.


Jag missade min vägningsdag i måndags och trots att min mage känns gravidsvullen så ville jag tjuvväga mig idag. Aptiten har inte varit på topp men man vet ju inte hur kroppen påverkas av all medicin och svullnad. Men jag tänker absolut inte låta denna operationen störa min hitintills fina viktnedgång. Så inget tröstätande här inte! Min våg är kanske inte så bra jämfört med Viktväktarnas men minus 1 kg visade den iallafall! Känns hoppfullt.



Fler än vi människor som njuter av vårens värmande strålar :)

Kram & trevlig helg!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards