Sylvia

Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Sylvia - 9 mars 2015 22:03

Go'afton!

Inget bloggande igår i det fina vårvädret men lite bilder från denna söndag och vårens första påhälsning kan jag bjuda på.


Jag och Chilla åkte till Hedens hundhägn och till bådas glädje ville pappa följa med. Det kan kännas lite ensamt ibland trots att jag har Chilla Så det var trevligt med lite vuxensällskap.

Vilken total lycka det var för Chilla att få springa löst i ett stort inhägnat område i Kopparverksskogen. Jag kände mig lika lycklig som kunde få släppa henne fritt utan att vara rädd för att något skulle hända henne. Chilla var super duktig och följde mig och pappa runt, varv efter varv. Hon letade snabbt upp mig när jag gömde mig och kom fint när jag kallade. Jag kanske har lyckats lite med henne iallafall ;)

Här blir det fler besök och någon gång tar jag med mig Doris. Kanske redan nästa gång, det hade både Chilla och Doris tyckt om.

Idag är det måndag och vägningsdag. En gång tidigare har jag haft ett knappt minus på vågen (-0,1 kg) och det var min femte vägning. Idag var det min 10:e vägning och då var det tydligen dags igen. Bara -0,1 kg idag och även om det kändes lite trist så är det ett minus och alla minus är bra. Min viktresa såhär långt har gått över förväntan och jag är tacksam!





Idag när jag och Chilla gick från jobb, till bilen passerade vi en skola (S:t Jörgens skola). En liten kille som kanske gick i ettan frågade mig om jag ville ta hans tennisboll som åkt ut över stängslet och ner på gatan. Självklart ville jag det! Eftersom skolan ligger några meter över gatunivån fick jag kasta bollen några meter upp och över stängslet. Inga problem alls men killen blev imponerad! Han tackade artigt och utbrast sedan "Du kastar väldigt bra för att vara en dam"! Jag tackade för komplimangen, som det ju var, men det sved att bli kallad dam! Jag är ju en tjej i mina bästa år. Hm... jag hade mina glasögon idag..kanske var det som gjorde det? Jag promenerade vidare mot min Micra och försökte tänka att det iallafall var bättre att bli kallad dam än tant! Jag kom fram till bilen, lyfte in Chilla, satte min hand- (dam-) väska i framsätet och rattade iväg i min lilla Nissan Micra. Just då hade jag önskat att jag hade en BMW Z3:a istället.



Nu ska damen gå och lägga sig så jag får mina skönhetstimmar. Vilken tur att mina nya linser kom med posten idag...!

Imorgon är en ny dag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards