Sylvia

Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Sylvia - 3 mars 2015 20:15

Hejsan :)

En lite lugnare dag idag...puh!




Denna bilden mötte mig igår när jag kom hem ifrån jobb. Wilma lilla! Det tog några dagar innan hon hoppade upp i vår nya säng, men nu har hon accepterat den. Konstigt vore det väl annars ;)

Kähler

Det går som sagt väldigt bra med min viktnedgång. När jag började förklarade coachen att det var viktigt med delmål. Viktväktarna hjälper till att sätta två delmål den första tiden. Det första målet är när man gått ner 5% av sin vikt, det andra när man gått ner 10%. Sen gör man upp nya tillsammans tills man nått sin målvikt. Givetvis är det sedan upp till var och en att göra upp fler delmål för att sporra sig själv och sin viktresa. För det är ju just ens egen viktresa och ingen annans.

För att inte stressa mig själv tänkte jag att jag skulle vara tacksam om jag nådde första delmålet till påsk. Det passerade jag för ca tre veckor sedan!! Jag är 0,7 kg från att nå mitt 10%-iga delmål! Jag är så himla glad och mår så mycket bättre. Kläder som inte passat tidigare eller suttit skithårt, passar igen. Än är jag inte i mål men nu ser jag att det fungerar och fortsätter jag så kommer jag i mål. Till påsk står jag lättare på vågen snabbare än jag kunnat drömma om.

Den största utmaningen ligger i att hålla sin målvikt sen. Det är jag fullt medveten om.

Nu, anledningen till bilden på Kähler vaserna ovan. När jag gått ner 10% av min vikt ska jag köpa mig en vas från Kähler.


De finns i tre olika storlekar och jag är mest inne på mellanstorleken. Den färgkombination jag vill ha är den på bilderna ovan, vit och silvermetall.

De finns i många olika kombinationer.
Visst är de fina :)


Mina vårlökar blommar för fullt och hyacinterna doftar ljuvligt. Sol och blå himmel idag och man lääängtar ihjäl sig efter vår och sommar. Men det är ju på gång nu. Jag lääängtar ihjäl mig efter ett uterum också!


Snart kan jag ta på mig mina skor som jag köpte i Dubai :)
Det var ju inte läge för dem när vi kom hem från Dubai i november. Kul med små trevliga minnen som man kan plocka fram.

Avslutar kvällen med en bild på mina nybakade grötbullar...


....och på ett extra smarrigt mellanmål!


Önskar er en fin tisdagskväll!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards