Sylvia

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Sylvia - 24 februari 2015 17:47

Det blev inget inlägg igår, trots vägningsdag och allt! Ibland går det "troll" i något man ska göra och det fick mig lite ur balans. Jag drog täcket över huvudet tidigt igår men idag är jag "back on track".

Vägningen igår gick fantastiskt bra! Jag fick mitt näst bästa resultat sedan jag började med Viktväktarna. Igår var min åttonde vägning och jag hade gått ner ytterligare 1,2 kg. Så sedan den 5/1 har jag gått ner totalt 6,4 kg och därmed fick jag också min andra stjärna. Helt sjukt så bra det går!


Efter vägningen körde jag till IKEA för att köpa en bäddmadrass till pappas säng. Körde såklart med min älskade Micra....


Vilket visade sig bli lite svårt när jag skulle trycka in en 180x200 cm madrass. Som tur är gick även passagerarstolen fram att fälla vilket räddade mig. Puh!


Några centimetrar tillgodo också :)


Firade min viktnedgång med en bakpotatis med keso och räkor. Sen körde jag hem till pappa.

När vi packat upp madrassen visade det sig att sängen inte var mer än 160 cm bred! Blev lite matt av blotta tanken på att jag skulle trycka in den icke lika bra ihoprullade madrassen i min bil och köra tillbaka till IKEA! Men IKEA hade hunnit stänga så det var bara att ge upp den tanken. Tänk att vi haft den sängramen i tjugo år. Till och med köpt nya sängbottnar och ändå inte kom ihåg måtten! Bra jobbat....




Tack gode gud för min lilla Micra och underbara IKEA. Idag efter jobb körde jag till pappa som kom ner med madrassen. Styrde kosan mot IKEA. En snäll herre hjälpte mig med att få ut madrassen ur bilen och i den dumma kundvagnen som bara ville rulla ifrån mig! Pappa kunde ju liksom inte följa med då jag fällt alla tänkbara säten. Världens underbaraste människa på IKEA's återköp/byten tog emot madrassen, detta trots vår s.k ihoprullning och tejpade inpackning. Hämtade en ny madrass i RÄTT storlek och körde hem till pappa igen. Nu...blev det bra!
Både pappa och jag kommer att sova gott inatt :)


Ja...det var min måndag och tisdag!

Hur har ni det? Visst anar man lite vår...?

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards