Sylvia

Alla inlägg den 1 februari 2015

Av Sylvia - 1 februari 2015 20:27

Ibland kan det bli för mycket av det goda. Efter denna turbohelg pustar jag nu äntligen ut i soffan. Och ja...i soffan på ovanvåningen där jag bara kan se 1:an, 2:an och fyran men åtminstone välja bort sport!


Igår började vi dagen med en hejdundrande frukostbuffé hos Lilja Johannesson. Ingenting saknades! Goda bullar, massor av pålägg, färsk frukt, juice, chokladmjölk, kaffe, äggröra, prinskorvar, knaperstekt bacon, hemmarullade köttbullar och sist men inte minst semlor! Varför denna frukost? Jo, Jenny firade sin 40-årsdag och Melker sin 10-årsdag med öppet hus från morgon till kväll.



Vi kunde tyvärr bara stanna drygt en timme sen var Jonas och Melvin tvungna att köra till Svalöv för match. Jag åkte hem för att förbereda Oliver som också skulle spela match, i Glumslöv. Det blev vinst i båda matcherna. Fortuna P05 vann mot Svalöv med 9-1 och Fortuna P02 vann med 4-2 mot Glumslöv.

Efter fotbollsmatcherna lämnade vi av Melvin hos Melker där firandet fortsatte och skulle övergå i sovis. Övriga familjen körde till Halmstad där vi firade min bror och svägerska.


En massa godsaker serverades och jag kämpade på så gott jag kunde med mina vv-points. Det bjöds på fantastiskt god kycklingpaj med vitlökskräm och god sallad. Till kaffet åt vi en lika god Budapesttårta. Jag åt Av allt men när godisskålen kom fram fick jag slå åt bromsen. Fan! Vid sådana tillfällen är det jobbigt.


Idag har vi ätit lunch hos Jonas föräldrar. Är det någon som kan bjuda på massor av godsaker, både vad det gäller mat, efterrätter och bakverk så är det min svärmor.

Otroligt god kycklingfilé i mango chutneysås med dillchipstäcke, pressad potatis och sallad.


Två olika sorters efterrätter, hemmagjord daimglass och någon äggvitegrej med karamelliserat socker och frukt. Glömde ta foto!

Sen kom tärningarna fram...

Tillsist, kaffe och en massa hemmabakade kakor. Allt från mandelmusslor med fyllning, sockerbullar med vanilj till olika sorters småkakor!


Fattar ni överhuvudtaget vad jag, som nybliven Viktväktare, utsatte mig för idag? Jag stålsatte mig och tog en pytteliten bit till efterrätt och till kaffet en mandelmussla och en sockerbulle. Alltså...jag skulle kunna vräkt i mig hur mycket som helst.

Jag får klappa mig själv på axeln lite efter denna helgen (ingen annan gör det ju!). Imorgon är det vägning och jag är allt lite nervös redan nu.

Hur trevligt det än må ha varit denna helg så blir det lite för mycket för mig. Nu känner jag mig ganska sliten och trött, dessutom har min förkylning satt sig i bihålorna och mitt huvud värker mer än vanligt. Det gör ont bakom ögonen!

Hoppas er helg varit i ett lugnare tempo...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards