Sylvia

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Sylvia - 17 januari 2015 21:34

Så har pappa nu börjat ett nytt kapitel i sitt liv. Efter 37 år på Sockengatan har han idag flyttat till Rydebäck.

Flytten flöt på helt smärtfritt. Medan Jonas, mina bröder och pappa fyllde släpet så städade jag av den nya lägenheten från en del byggdam. När första lasset var avlämnat packade jag upp i princip alla lådor och allt porslin. Varje gång jag satte in ett glas, kopp eller tallrik i de ny köksskåpen tänkte jag på mamma. Hon har varit med i tankarna hela dagen. Jag är så glad för att pappa får uppleva detta nya, fina och att få njuta av Rydebäck. Visst hade jag önskat att mamma också fått uppleva detta, men hon var alldeles för sjuk senaste åren och hade aldrig orkat med en flytt.


Ett litet mellanmål med Danmark och sundet långt bort i fjärran. Vilken solig och fin dag det varit idag. Rydebäck visade sig från sin fina sida och välkomnade pappa med sol ;)


När vi var klara premiärfikade vi tillsammans. Jonas fick tyvärr hoppa över fikan då Oliver redan befann sig på Lilla Skånecupen i Billesholm och Jonas skulle dit och hjälpa till med coachingen.

Mammas fina murgrönor har nu fått flytta hem till mig. Det var det alternativet eller soptippen! Jag ber till högre makter att jag lyckas få dem att överleva. Normalt sett överlever murgröna i ett par veckor hos mig sen får de antingen spinn eller så tappar de alla bladen. Jag tycker murgröna är så fint, speciellt när de är så stora på båge som dessa.


Ni med "gröna fingrar" får gärna komma med råd och tips om hur jag ska sköta dem :)

Ha en underbar kväll och idag kommer vi nog sova extra gott efter lite nyttigt kroppsarbete.

Tack för idag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards