Sylvia

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

Jobba en dag - ledig två...

Av Sylvia - 2 januari 2015 21:46

God kväll...

Hur klarar ni er i stormen Svea? Här i Rydebäck (Helsingborg) är det inte mer än en klass 1-varning, det vill säga blåsigt men ingen större fara.

Det var tufft att gå upp tidigt idag och jobba. Speciellt när alla inklusive Chilla sov kvar i sina varma sängar.
Med tre tillträden var där lite att göra på jobb och dagen gick snabbt. Framför oss har vi ju dessutom två lediga dagar igen.




Det slår aldrig fel! Varje år när nyåret precis klingat in önskar jag att en virvelvind dansar bort allt julpynt från mitt hem. Kvar vill jag bara ha tomma inbjudande ytor för mig att hugga in på och låta mig få explodera i inredningsextas!! Ja, ok jag lät orden flöda lite mycket där. Men jag vill faktiskt bara få bort allt julpynt, städa och få det luftigt och mer fritt igen. In med gröna krispiga växter, vita tulpaner och, givetvis fortfarande en massa ljus!

På nätet och instagram får jag en massa inspiration och idéer och jag vill bara sätta igång!





Efter jobb körde jag till Väla för att se om jag kunde hitta en korg/bricka till köksbordet. En av alla idéer! Jag hade tur att hitta en på Haga Hem. Att det var 50% rabatt var ju en fullträff. Körde hem igen nöjd med inköpet.

Efter lite rotande bland mina prylar blev köksbordet lite piffat så här lagom en fredag kväll :)


Det fina doftljuset från Voluspa fick jag av Jonas och barnen i julklapp.


Nu ligger vi soffan efter ett biobesök med familjen Lilja Johannesson. Vi såg "Sune i fjällen" tillsammans. Mysigt men jag hade förväntat mig mer skratt!

Vad händer i helgen för er?
Imorgon kör vi till pappa och fortsätter att förbereda inför flytten.


Önskar er en fin kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards