Sylvia

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Första advent!

Av Sylvia - 30 november 2014 23:06

Första advent och vi välkomnar julen. Hur har ni firat denna söndag? Jag började dagen med sovmorgon och sedan bak av pepparkakssockerkaka och fix med marshmallows. Mmm, ljuvlig doft spred sig snabbt. Frid och fröjd så långt!

Sen upptäckte jag att vi bara hade åtta glöggmuggar, lillebror fick ett av mina gamla glöggset efter förra julen och det hade jag glömt bort helt. Så det var bara att köra till ica maxi, vilket jag inte hade tid till.

Sen låter det kanske hemskt, men jag har liksom ingen rutin på att besöka minneslunden. Jag tänder ljus här hemma för mamma varje kväll och tänker på henne säker femtio gånger per dag. Mamma älskade julen. Jag tror ingen jag känner älskade julen mer än hon. Jag var bara tvungen att köra till minneslunden och tända ett första adventljus och lägga en dekorerad grankvist hos henne. Det var kämpigt att vara där men det kändes skönt att göra det.


Det blev en aningens stressigt men jag hann få färdigt glöggbordet i tid. Som tur var hade alla inbjudna flaggat för att komma lite senare, vilket räddade mig.


Vi blev 23 stycken av 27 inbjudna vilket är superkul. Riktigt mysigt att få inviga julens firande med fina vänner. Det värmer!

Bästa komplimangen kom från Anton 12 år som tyckte vi kunde göra om detta varje söndag fram till jul. Det är ett gott betyg.

Nu så säger jag godnatt och sov så gott!

Ps. Imorgon visar jag vilka fina "glöggmyspresenter" jag/vi fick!

 
 
Oslofru

Oslofru

1 december 2014 20:02

Hej! :) Jag tänkte bara att jag skulle tipsa om en tävling på min blogg, där man har chans att vinna en bilbarnstol till ett värde av 3000kr! Gå in och kika vet jag ;)

http://www.oslofru.com

Sylvia

1 december 2014 22:46

Trevligt, men mina barn börjar bli så stora nu att de inte behöver någon alls :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards