Sylvia

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Daboecia cantabrica

Av Sylvia - 27 augusti 2014 20:06

Visst är det hemskt när mobilen ringer och man ser att det är från skolan. Som i mitt fall står det "Sofia fröken" när Melvins fröken ringer. Så skedde i fredags men då var det bara ett stukat finger som blivit tejpat hos skolsköterskan. De ville bara ringa och ge information. Idag var det dags igen och nu var det ett migränanfall på gång. Jag fick avbryta arbetsdagen som knappt börjat (10:30) och bege mig hem till Rydebäck. Melvin låg i skolans soffa och höll för ögonen. Han blir ljusskygg när han får migrän. Han har alltid två sugtabletter Alvedon i väskan och de hade han tagit. Vi körde hem och bäddade ner oss. Eftersom jag fortfarande också lider av huvudvärk och magont så kändes det inte helt fel att få vila. Efter några timmar piggnade Melvin till igen.

Jag tog tag i en sak som hängt över mig och känts svår att göra. Nämligen att skriva tackkorten efter mammas begravning. Jag lovade pappa att ta hand om det.

Det kändes fint att det var så många vackra blommor på mammas begravning.


Oliver fyller år på lördag och tjocka släkten ska komma på kalas. Huset behöver städas, mat och tårtor ska planeras och energi till min kropp behöver inhaleras! Det lutar åt smörgåstårta och marängsviss då vi även har fyra fotbollsmatcher som ska spelas fre-sön i Rydebäck, Påarp och Örkelljunga.

Idag bestämde jag mig för att köpa blommor och fixa till utanför dörren och lite inne. Något åkte upp på vinden och något kom ner!!

Hittade en ny (för mig) sort av ljung i blomsteraffären, en irländsk ljung som var så bedårande söt. Köpte en cyklamen, vilket jag aldrig brukar göra, men det var en av mammas favoritblommor. Det blev även några andra plantor och ett olivträd! Har velat ha ett olivträd heeeela sommaren utan att komma till skott. Nu sålde de ut några exemplar för halva priset så jag slog till. Jag tänker ha det inomhus, vilket tydligen inte ska fungera, men jag är lite envis av mig och tänker testa!

Den svarta krukan med fjärilar på som jag köpte i somras till att ha ute i trädgården, passade perfekt och fick flytta inomhus.


Visst är denna irländska ljung helt bedårande?


Måste ju bara visa lilla Chilla, hur hon la sig hos Melvin när vi vilade i soffan tidigare idag. Hon njuter av att mysa med oss och vi med henne.
Kan man göra något annat?

Min ludna lilla prinsessa!

Bland all huvudvärk, magont, sorg och VAB kom det idag en liten present med posten till mig från mig själv. När ingen annan uppmärksammar bröllopsdagen så gör jag det själv helt enkelt!


Tre jättefina armband från Mumma of Sweden.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards