Sylvia

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Sylvia - 24 augusti 2014 22:38

Vi steg upp tidigt idag för att köra till Svalöv för att se Melvin spela match. Morfar hängde såklart med. Farfar och kusin Liam mötte upp på plats. Det var första matchen för serien och vinst till våra fina Fortunakillar. En del av -05:orna spelar i två serier, P9 och P10, precis som förra säsongen. Idag mötte de Svalöv P10 och vann med 3-1. Superkul med en sådan seriestart och extrakul att Melvin gjorde ett av målen.


Efter matchen åt vi lunch hemma hos Jonas föräldrar. Vi åt i uterummet och möttes av denna fina dukning...


Väldigt god mat (som alltid) och till och med killarna tog om. Skönt att se Oliver äta ordentligt. Brüléepudding och vispgrädde till efterrätt och sedan hamnade vi i matkoma :)

Vi pratade om höstens stora händelse - vår gemensamma resa till Dubai. Ska bli spännande att få uppleva denna mångfald av lyx, enorma byggnader och annorlunda kultur.
Frågan är ju bara vad man ska packa med sig för kläder. Det lär vara runt 30-40 grader och så ska man inte visa för mycket hud!

Burj Khalifa- världens högsta byggnad (828 m)

Det finns plats kvar om pappa vill hänga på och det hade varit fantastiskt kul om han gjorde det!




Det börjar kanske bli dags att "hösta" till det lite här hemma. Uppdatera ljusfaten och ställa undan det "somrigaste". Det kommer att bli svårt att ställa bort mina rosa Tine K Facet-ljusstakar som jag köpte i våras. Jag funderar på att kanske komplettera med en som är lite mörkare i glaset.

Metalliclook grey är fin!


Nu släcker jag lampan för denna veckan och håller tummarna för att nästa vecka lurar på en massa energi åt mig! Hade behövt en dos...


Stor kram!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards