Sylvia

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Sylvia - 19 augusti 2014 18:38

Hej mina bloggvänner! Hoppas ni inte övergivit mig :)

I fredags begravdes min lilla mamma. Att hon somnat in för evigt är fortfarande så overkligt. Begravningen var bara för de allra närmaste och oerhört känslosam. Den blev fin om man nu kan säga det om någonting så hemskt. Vädret var fint, alla vackra blommor vid hennes kista likaså. Melvin lämnade en teckning och Oliver hade skrivit en dikt. Psalmerna var vackra och St Annas kyrka kändes lagom stor. Inget dramatiskt kors och ingen korsfäst jesusgestalt utan ett vackert stålkors med en enorm bergskristall i dess mitt (som lustigt nog inte syns på bilden) i ett runt fönster. En modern och ljus kyrka. Mamma tyckte om denna kyrkan.



Efter begravningsceremonin körde vi till krematoriet vid Pålsjö skog. Där lades de vackra blombuketterna ut på kransgården. Krematoriet ligger väldigt vackert. Det känns rofyllt att vara där.


Här i Pålsjö i den nya Skogsminneslunden ska mamma ligga. Jag har vandrar runt här både i lördags och i söndags. Har försökt att ta in och förstå.

Livet går vidare och igår började skolan efter ett långt sommarlov. En fantastisk sommar som fick ett dystert slut. Oliver och Melvin var vid gott mod och var faktiskt riktigt taggade igår. Tror de var redo att inleda höstterminen 2014.

Igår var det även dags att fixa mitt bedrövliga och sommarslitna hår. Ett rejält ingrepp behövdes då jag själv gjort ljusa slingor som bara tagit på översta lagret av håret. Detta har sedan blivit väldigt sommarblekt och utväxten var grym! Jag fick två nyanser mörka slingor. En i samma nyans som min egna hårfärg och en riktigt mörk, chokladfärgad (passar ju mig som älskar choklad) nyans. Den mörkaste bleknar tydligen ganska snabbt därför fick den vara lite intensivare till en början. Så nu är jag ljus brunett med inslag av blonda slingor and with a touch of chocolate!


Det ni!!

Ha en fin tisdagskväll!

Ps. Idag har jag och Jonas 14-årig bröllopsdag (elfenbensbröllopsdag). Som obotlig romantiker hoppas jag ju alltid på någon slags uppvaktning. Speciellt efter alla tråkigheter som varit. Men än har Jonas antagligen inte ens kommit på att vi har bröllopsdag!!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards