Sylvia

Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Sylvia - 2 augusti 2014 22:47

Stupar nu i säng efter en lång spännande fotbollsdag.

Oliver och Fortuna P02 gick till D-slutspel efter att ha kämpat väl men inte haft marginalerna på sin sida. Sådan är fotbollen. Känns inte alltid rättvist.

Oliver fångar man inte så lätt på bild...

Melvin och Fortuna P05 gick till C-slutspel efter tufft gruppspel mot ett år äldre killar. I sista matchen storspelade Fortuna mot Råå och vann på straffar. Melvin stod i mål igen och blev matchhjälte plus att han själv satte den sista och avgörande straffen.

Lagkamraterna hyllade honom efter matchen. Jag - stolt och tårögd mamma!
Oh yes...


Ikväll har vi käkat taco och haft tre bonusbarn på besök, Melker, Doris och deras kusin Max.

Jag, Chilla och Doris gick till stranden. Doris tog sig ett kvällsdopp och jag nöjde mig med att titta på.


Folktomt på fina playa del Fortuna ikväll.

Nu är det sängdax och imorgon väntar en ny fotbollsdag med matchstart 08:50!

Tjohooo!
Bollen är rund!!!

Av Sylvia - 2 augusti 2014 11:54

Denna helgen råder det ingen brist på aktivitet! Med två fotbollskillar som båda spelar under Eskilscupen är det full rulle för familjen Olsson.

Lite bilder från igår....

Melvins lag har taktiksnack!


Några stöttande ord från pappa också!


Melvin stod som målvakt i första matchen och gjorde en strålande insatts. Morfars gener!

Nu är jag hemma en stund för att förbereda Oliver inför hans första match. Melvin och Jonas är kvar på Örby där Melvin redan spelat en match. Oliver blir snart hämtad av en lagkamrat, de ska spela på Harlyckan. Själv ska jag och Chilla tillbaka till Örby för Melvins andra match. Därefter ansluter vi på Harlyckan. Logistik som sagt!


Oliver laddar inför dagens matcher!


Min fina påg!

Ses på planen....

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards