Sylvia

Alla inlägg under juli 2014

Av Sylvia - 10 juli 2014 10:54

Härligt att höra att ni har superfint väder hemma. Spara till oss också :)

Igår var det ganska molnigt här även om vi fick några timmars gassande sol efter lunch. Temperaturen sjönk när det var som mest moln, men det var ändå skönt. Vi hade samma upplägg som tidigare dvs poolhäng, lunch, stranden. Killarna hyrde trampbåt igen och jag passade på att sola på stranden medans de var ute till havs.

Efter kvällsmaten gick vi längs shoppingstråken och killarna hoppade lite studsmatta. När de vände tillbaka mot hotellet för att få bra platser inför Holland-Argentina matchen, strosade jag kvar lite på stan. Känns helt tryggt att gå själv här och t o m Oliver gick lite själv i affärerna en stund tidigare.
Gillar allt med Mallorca, förutom myggorna! Detta är fjärde gången jag är här och det är första gången jag upplever myggproblem. Alcudia är uppbyggt på träskmarker som tömdes på vatten i början av 1900-talet och beroende på vinden blir myggorna mer eller mindre märkbara. Även stanken på vårt förra rum hade med det att göra. Vi är uppe i några hundra bett tillsammans!!

Som tur är har killarna inte ont av betten och de kliar inte. Jag är mer känslig för bett och vissa gör ganska ont och kliar.

Det var fotboll igår också och första halvlek såg vi nere tillsammans med en massa holländare. Resten såg killarna på rummet.

Nu sitter vi på rummet och slappar i väntan på en båttur längs Alcudiakusten. Båten ska ta oss till en vacker strand där vi ska bada och sola en stund. Det kommer bilder sen förhoppningsvis. Internet är lite trögt när man ska ladda upp bilder och det lyckas inte alla gånger.

Njut av värmen där hemma!

Kram

Av Sylvia - 9 juli 2014 11:35

Vi såg Brasilien-Tyskland igår på storbildsskärm här på hotellet med en jädrans massa tyskar. Kan ni ens föreställa er jublet när Tyskland fullständigt krossade Brasilien? Stackars Brasilien!

Igår inledde jag och Oliver dagen med att ta bussen till gamla Alcudia där det hölls marknad. Vi strosade runt bland kläder, skor, frukt, kryddor och väskor. Vi fick några riktigt mysiga timmar tillsammans.

Efter några sömnlösa nätter med myggbett precis överallt och med en avloppsstank som varit olidlig från toaletten har vi fått nytt rum. Inatt har vi sovit gott och det finns inga myggor i det nya rummet, tack och lov!

På eftermiddagen hyrde vi en trampbåt med rutschkana och trampade en bit ut från stranden. Killarna snorklade och hade kul. Jag är mest sjåpig när det gäller djupt vatten och satt och ojjade mig när båten gungade. Tillsist tyckte Melvin att det var nog med mig. Sagt och gjort, jag blev avslängd på stranden och sen trampade de ut igen. Ord och inga visor här inte!

Efter kvällsmaten gick vi en stund på stan. Killarna hade nämligen tänkt ut en överraskning åt mig i måndags när jag fyllde år, men jag bangade ur.
Igår bet jag ihop och tog mig an utmaningen till killarnas förtjusning. Oliver blev dock besviken på mitt uppförande... Han trodde jag skulle skrika och få panik vilket han sett fram emot! Det han inte vet är att det inte var långt ifrån att jag flippade. Jag kunde inte ens titta på eländet de första 12 av de 15 minuterna!

Ikväll lär det bli fotboll igen på detta lite halvgalna fotbollshotell.

Hej hopp!

Av Sylvia - 8 juli 2014 00:14

....vi får se hur det går...

Av Sylvia - 7 juli 2014 23:50

Hurra, hurra för alla er som kommit ihåg mig idag. Ni är bara för goa! Det kändes varmt i hjärtat.

Mina pojkar sjöng vackert i morse och givetvis låtsades jag sova. Myggen gör så att sömnen blir näst intill obefintlig. Jag fick förutom resväskan (som jag fick innan resan), ett presentkort på Style & Living. Igår shoppade jag mig några presenter från Jonas sida släkten. Såå trevligt så!

En liten hälsning från hotellet!

Melvin ville handla något eget som bara var från honom. Han vet vad hans mamma vill ha...

Ett jättefint armband som han sett i receptionen här på hotellet.

För övrigt har vi slappat. Solen har tyvärr gått i moln ofta men den utlovade åskan kom aldrig. Vi låg länge på stranden, min önskan! Jag köpte en hink och håv och gick på fiskjakt med Melvin. Efter ett tag kom Jonas och Oliver också. Några fiskar blev det inte. De var för snabba för oss. Men några slags kräftor i snäckor hittade vi.

[Bild]

Ikväll skippade vi matbuffén på hotellet (ingen större förlust) och gick ut och åt.

Hela kvällen har vi sedan strosat runt i Alcudia. Ätit glass, shoppat och njutit.

Tack än en gång för alla era grattishälsningar!

[Bild]

Kram från en nybliven 41 år ung tjej!

Ps. Bilder är svåra att ladda ner härifrån och en del misslyckas.

Av Sylvia - 6 juli 2014 17:13

Nu är vi här på denna fina ö, Mallorca. Älskar Mallorca!

Vi kom iväg i går med 30 min försening från Malmö. Flög med kraftig motvind och turbulens, men fram kom vi. Oliver som är förkyld hade stora problem med sina öron vid landningen men ner kom vi. Vägarbete och en trafikolycka gjorde att bussen tog längre tid på sig att komma fram till hotellet så vi kom fram först strax efter nio. Restaurangen på hotellet höll öppet extra länge så att vi fick middag när vi kom fram.

Jag insåg snabbt att hotellet vi bor på gillar VM lika mycket som mina medresenärer! Med storbildsskärm och en volym som gjorde det omöjligt att småprata. Tre av oss har kommit till himmelriket, en av oss suckade djupt.

När vi vaknade imorse möttes vi av en grönskande utsikt från balkongen och en känsla av lugn.

Idag har vi solat och badat. Första timmarna låg vi vid poolen och efter lunch gick vi ner till stranden. Alcudias vackra, kritvita strand med ett vatten så turkost och ljuvligt ljummet. Här vill jag hänga hela veckan. Jag tycker bättre om att ligga på stranden än vid poolen.

Drinkar, sol och bad....

Och ikväll är det ingen fotboll....

Kram från Mallis!

Av Sylvia - 5 juli 2014 14:21

Hej på er! Nu sitter vi på Sturup och fikar i väntan på boarding. Är supertrött och har huvudvärk men känner mig faktiskt ändå taggad. Det ska bli riktigt skönt att få en veckas sol och bad och shopping.

Av Jonas och barnen har jag fått en för tidig födelsedagspresent. En ny resväska. Superfin! Min gamla fick jag när jag fyllde 21.

Chilla och Wilma och huset är i gott förvar och jag har checkat av läget med mamma och pappa. Nu väntar Mallorca och Alcudia.

Ikväll sitter vi här...

Och imorgon simmar vi här...

Vi hörs!

Kram

Av Sylvia - 4 juli 2014 19:27

Japp, nu är det semester för mig med. Fick gjort det jag planerat för denna veckan på jobb så nu känns det bra att lämna fastighetsbranschen några veckor.

Företaget bjöd på lunch på Tropical beach. Jag visste inte ens att det låg en restaurang där. Nyöppnad och i restaurangTegels regi (Rydebäck). En väldigt bra början på semestern och vilket väder sen! Jag kan varmt rekommendera er ett besök här och om ni äter lunch så har dem sjukt god fish n' chips på lunchmenyn.

Direkt från jobb körde jag till lasarettet och hälsade på mamma. Jag pratade med henne redan i morse och bad henne säga till läkaren eller sköterskan att ringa mig efter ronden. Kände att jag behövde kolla att det är ok för mig att åka. En jättegullig sköterska ringde mig före lunch och lugnade mig och sa att jag självklart skulle åka och inte oroa mig. Skönt att höra men oroa mig kommer jag att göra ändå. Men jag behövde få ett ok!

Sitter nu ensam i trädgården och firar att jag har semester. Melvin är i Malmö och åker kick i skateparken. Oliver och Jonas sitter inne och kollar VM. Förmodar att de inte ens märkt om jag åkt iväg själv till Medelhavet en vecka under VM. Ska faktiskt lägga in en påminnelse i mobilen inför nästa VM. Vad säger ni? Ett gäng fotbollsänkor på Mallis? Fattar ni hur kul det hade varit? Ska vi starta upp ett konto och börja spara redan nu?

Till er andra semesterfirare -SKÅL!

Av Sylvia - 4 juli 2014 08:11

Godmorgon! Sitter och väntar på bussen för att åka till jobb och avverka sista arbetsdagen innan semestern. Solen skiner och för en gångs skull tänker jag att jag borde tagit tunnare byxor än jeans idag.

De säger att livet känns enklare att leva när solen skiner. En känsla som jag brukar dela. Men inte idag!

Vi bokade resa för sexton dagar sedan. Jag vet att jag till och med tänkte att det är lugnt att åka eftersom mamma då precis varit inlagd och illa däran. Det brukar nämligen åtminstone gå några månader mellan infektionerna. Men inte denna gång!

Jag känner så dåligt samvete för att jag ska lämna mina föräldrar. Läget är stabilt, men just nu vet vi ju ändå inte hur snabbt det kan ändra sig. Dessutom behöver pappa mig för att orka.

Jag fyller år på måndag och jag har tyckt att det känts så skönt att få fira den borta. Slippa kalas, stress och kaos. Jag tänker inte ha något kalas sen heller. Det bestämde jag mig för redan förra året efter mitt 40-årskalas.

Jag brukar tycka att veckan innan avresa är en del av semestern, då man planerar packning och inhandlar det sista man behöver. Nu har jag inte någon koll alls känns det som.

Usch, jag vet att jag inte kommer att kunna koppla av på hela veckan. Skulle något hända här hemma kommer jag få leva med det....att jag inte var där. Känner mig oerhört splittrad.

Nu kommer bussen....

Hörs!

Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...