Sylvia

Alla inlägg den 26 juli 2014

Av Sylvia - 26 juli 2014 21:34

Efter sååå många dagar med sol och hetta vaknade vi idag upp till en molnig himmel. Fortfarande väldigt varmt men ingen strålande sol. Måste säga att det trots allt kändes ganska ok.

Vi tog oss en tur till "Enkla ting" i Vallåkra. Ville visa denna charmiga gård med café och butik. Melvin följde också med.


Vi tog oss en fika och satt faktiskt inne i deras mysigs café (se översta bilden).


Allt är så fint och genomtänkt och jag älskar alla prylar som finns här.


Helt underbart!


Denna stegen följde med oss hem!
Och ett par sommarsandaler som de reade ut till halva priset.


När vi kom hem chansade vi och gick ner till stranden, som visade sig vara nästan öde! De få som låg där på stranden upplyste oss om att de små rapsvivlarna som plågat oss senaste veckan var riktigt på hugget idag.


.....och jo tack.... Efter fem minuter hade jag lite panik...


De var överallt!

Vi flydde ut i vattnet där de inte var lika påträngande.



När vi precis hällt upp kaffet började det mullra. Både från söder och nordväst och stora regndroppar började falla. Vi packade ihop oss och gick hem igen. Tur vi bor nära stranden! Hela eftermiddagen och nu ikväll har vi suttit under markisen. Tur att det inte blåser så mycket för då går det ju inte att ha den ute. Vi har haft det riktigt lugnt och skönt.


Melle och jag har byggt någon form av legogubbar! Och så har jag fortsatt med mitt korsordslösande, "sånt som bara gamla håller på med" enligt Melvin. Det är ganska avkopplande faktiskt!




Jag och Jonas har lite svårt att fatta att vår semester redan är slut. Vi är iallafall supernöjda med vädret. Jisses vilken tur vi haft! Det känns bara otryggt nu att båda barnen ska vara hemma själv i tre veckor. Melvin har möjlighet till fritids men jag tycker det är synd att dra upp honom i ottan. Dessutom är inga av hans kompisar där. Ni som har ledigt och om ni inget har för er får gärna ta en sväng inom Vässarögatan och se till så att bröderna Olsson sköter sig!

Nu ska jag njuta några timmar till av denna lördagen och av mitt korsord!

Kram från mig!


(Foto: Melvin Melle Olsson)

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards