Sylvia

Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Sylvia - 22 juli 2014 23:43

Go' kväll!

Har tillbringat största delen av dagen och kvällen på Helsingborgs kommuns bästa strand. Det är även Helsingborgs sydligaste strand. Vår fina strand får en att känna sig långt sydligare än så. Det är bara palmerna som saknas så hade det varit som att ligga vid Medelhavet. Speciellt när vädret bjuder på ca 28 grader och vindstilla. Helt ljuvligt!

Fortuna strand en tidig morgon!

Kvällens solnedgång!
Och några bilder från vår dag på stranden...

Killarna metade krabbor vid stora bryggan och Jonas & Jimmie fick hjälpa till när det var storfångst på gång!

Många ville beskåda "jättekrabban" som dessutom knep Jimmie två gånger så att blodvite uppstod :)

Tog en paus från stranden några timmar på eftermiddagen och passade då på att besöka mamma på lasarettet.

Ikväll samlades vi ett gäng igen efter fotbollsträningens slut. Vi grillande och mötte killarna i strandfotboll.

Så enkelt, så lätt och så trevligt.
På bästa stranden!

Av Sylvia - 22 juli 2014 08:53

Det är sista veckan på vår semester och solen vägrar sluta skina på oss. Livet borde vara på topp! Igår körde jag och handlade och fyllde kylen med en massa gott inför en trevlig grillkväll med familjen Lilja Johannesson. Men så ringde mobilen... Jag avskyr när mobilen ringer och det står "pappa" i displayen.

Jag avbröt min handling och körde till mina föräldrar. Mamma mådde sämre igen. Denna gången vägrade hon följa med ambulansen! De gav henne hjälp med andningen och körde igen. De kan inte tvinga henne att följa med. De ringde en läkare som skulle göra ett hembesök istället. Jag körde hem då. Där och då, i bilen var måttet rågat för mig och jag bröt ihop. Tårar som aldrig ville sluta.

Vi avbokade middagen.

Efter en knapp timme hade mamma blivit ännu sämre och samma ambulansen kom igen. Denna gången följde hon med. Tack Putte, du fantastiska ambulanssjukvårdare. Jag och Jonas mötte upp pappa på lasarettet. Jag orkade inte köra själv.
Vi stannade tills hon var hyfsat stabil igen och hade fått sin plats på AVA (akutvårdsavdelningen).

Efter en smörgås och en banan på hela dagen så satt en halv pizza fint klockan 22!

Idag tar vi nya tag. Kanske det blir några timmar på stranden.

I söndags var vi hos Thorsson's på grillmiddag. Ingrid har fått klart sitt växthus. En vacker dröm! Så fint det blivit och så ännu mer jag önskar mig ett eget nu.... Jag tror ni förstår!





När mörkret föll tände Ingrid en massa ljuslyktor och vi satt här och drack kaffe och åt en smarrig efterrätt, skyddade mot kvällens fuktiga dagg. Till och med Chilla fann sig till ro och somnade gott på plattorna.

Hoppas er tisdag blir fin!

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards