Sylvia

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Sylvia - 10 juli 2014 10:54

Härligt att höra att ni har superfint väder hemma. Spara till oss också :)

Igår var det ganska molnigt här även om vi fick några timmars gassande sol efter lunch. Temperaturen sjönk när det var som mest moln, men det var ändå skönt. Vi hade samma upplägg som tidigare dvs poolhäng, lunch, stranden. Killarna hyrde trampbåt igen och jag passade på att sola på stranden medans de var ute till havs.


Efter kvällsmaten gick vi längs shoppingstråken och killarna hoppade lite studsmatta. När de vände tillbaka mot hotellet för att få bra platser inför Holland-Argentina matchen, strosade jag kvar lite på stan. Känns helt tryggt att gå själv här och t o m Oliver gick lite själv i affärerna en stund tidigare.
Gillar allt med Mallorca, förutom myggorna! Detta är fjärde gången jag är här och det är första gången jag upplever myggproblem. Alcudia är uppbyggt på träskmarker som tömdes på vatten i början av 1900-talet och beroende på vinden blir myggorna mer eller mindre märkbara. Även stanken på vårt förra rum hade med det att göra. Vi är uppe i några hundra bett tillsammans!!

Som tur är har killarna inte ont av betten och de kliar inte. Jag är mer känslig för bett och vissa gör ganska ont och kliar.

Det var fotboll igår också och första halvlek såg vi nere tillsammans med en massa holländare. Resten såg killarna på rummet.

Nu sitter vi på rummet och slappar i väntan på en båttur längs Alcudiakusten. Båten ska ta oss till en vacker strand där vi ska bada och sola en stund. Det kommer bilder sen förhoppningsvis. Internet är lite trögt när man ska ladda upp bilder och det lyckas inte alla gånger.

Njut av värmen där hemma!

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards