Sylvia

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Sylvia - 4 juli 2014 19:27

Japp, nu är det semester för mig med. Fick gjort det jag planerat för denna veckan på jobb så nu känns det bra att lämna fastighetsbranschen några veckor.


Företaget bjöd på lunch på Tropical beach. Jag visste inte ens att det låg en restaurang där. Nyöppnad och i restaurangTegels regi (Rydebäck). En väldigt bra början på semestern och vilket väder sen! Jag kan varmt rekommendera er ett besök här och om ni äter lunch så har dem sjukt god fish n' chips på lunchmenyn.


Direkt från jobb körde jag till lasarettet och hälsade på mamma. Jag pratade med henne redan i morse och bad henne säga till läkaren eller sköterskan att ringa mig efter ronden. Kände att jag behövde kolla att det är ok för mig att åka. En jättegullig sköterska ringde mig före lunch och lugnade mig och sa att jag självklart skulle åka och inte oroa mig. Skönt att höra men oroa mig kommer jag att göra ändå. Men jag behövde få ett ok!


Sitter nu ensam i trädgården och firar att jag har semester. Melvin är i Malmö och åker kick i skateparken. Oliver och Jonas sitter inne och kollar VM. Förmodar att de inte ens märkt om jag åkt iväg själv till Medelhavet en vecka under VM. Ska faktiskt lägga in en påminnelse i mobilen inför nästa VM. Vad säger ni? Ett gäng fotbollsänkor på Mallis? Fattar ni hur kul det hade varit? Ska vi starta upp ett konto och börja spara redan nu?

Till er andra semesterfirare -SKÅL!

Av Sylvia - 4 juli 2014 08:11

Godmorgon! Sitter och väntar på bussen för att åka till jobb och avverka sista arbetsdagen innan semestern. Solen skiner och för en gångs skull tänker jag att jag borde tagit tunnare byxor än jeans idag.

De säger att livet känns enklare att leva när solen skiner. En känsla som jag brukar dela. Men inte idag!

Vi bokade resa för sexton dagar sedan. Jag vet att jag till och med tänkte att det är lugnt att åka eftersom mamma då precis varit inlagd och illa däran. Det brukar nämligen åtminstone gå några månader mellan infektionerna. Men inte denna gång!

Jag känner så dåligt samvete för att jag ska lämna mina föräldrar. Läget är stabilt, men just nu vet vi ju ändå inte hur snabbt det kan ändra sig. Dessutom behöver pappa mig för att orka.

Jag fyller år på måndag och jag har tyckt att det känts så skönt att få fira den borta. Slippa kalas, stress och kaos. Jag tänker inte ha något kalas sen heller. Det bestämde jag mig för redan förra året efter mitt 40-årskalas.

Jag brukar tycka att veckan innan avresa är en del av semestern, då man planerar packning och inhandlar det sista man behöver. Nu har jag inte någon koll alls känns det som.

Usch, jag vet att jag inte kommer att kunna koppla av på hela veckan. Skulle något hända här hemma kommer jag få leva med det....att jag inte var där. Känner mig oerhört splittrad.

Nu kommer bussen....

Hörs!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards