Sylvia

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Sylvia - 12 juni 2014 22:32

Det har varit några hektiska dagar och bloggen har fått lida för det. Men nu är jag tillbaka!

Hela tisdagskvällen spenderade jag delvis hemma hos mina föräldrar och delvis på akuten. Mamma som precis skrivits ut från lasarettet insjuknade igen och fick läggas in. Idag fick hon komma hem igen fullproppad med ny penicillin.

Igår var det skolavslutning. Regnet föll men det var vindstilla och någorlunda varmt. Alla samlades på skolgården och detta året stod Oliver med i skolkören :)

Oliver och en kille till i kören ledde kören i skolavslutningens sista sång, "Nu är det sommarlov". Med varsin mikrofon sjöng de så att ingen kunde undgå lyckokänslan av att sommarlovet äntligen kommit.

 
Efter skolavslutningen lämnade vi Rydebäck och regnet och styrde bilen mot Liseberg. Vi kom iväg trots att det blev lite kaos med passning av Chilla. Mina föräldrar skulle haft henne men med mamma på lasarettet fick vi tänka om. En räddande ängel dök upp och hjälpte oss. Tusen, tusen tack Anna-Carin. Det kändes tryggt att lämna henne i dina händer. Dessutom fanns det ju en lekkamrat i Lhasa Apson, Maja.


I Göteborg sken solen hela dagen och vi fick en underbar dag alla nio, Oliver, Tim, Melvin, Melker, Doris, Jenny, Jimmie, Jonas och jag! Många härliga skratt och sprudlande glädje från alla barnen.

Killarna vann choklad så det räcker hela sommaren!



Jag och Doris åkte en massa karuseller och hade det jättekul. Så mysigt med tjejmys. Söta goa Doris.


Dagens höjdpunkter:
Jimmie, Jonas, Oliver och Tim fick åka den senaste åkattraktionen Helix.

Jag fick den skönaste skrattupplevelsen på mycket länge bara genom att dela vagn med Jenny i Balder!!

Melvin åkte Europas högsta fritt fall, Atmosfear. Den adrenalinkicken höll i sig länge.


Vi kom hem inatt vid halv två, hämtade Chilla och lämnade av Tim. Vi stupade i säng och somnade innan huvudet låg på kudden.

Imorse var det mindre kul när klockan ringde! Efter bara 8 timmars sömn på de senaste två dygnen hoppade jag inte ur sängen. Oliver och Melvin fick sovmorgon iallafall. Oliver ringde mig halv tolv på jobb och frågade om han fick väcka Melvin!!! :)

Hoppas att ni alla hade en fin avslutning igår!

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards