Sylvia

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Sylvia - 8 juni 2014 17:26

Nu lägger sig söndagslugnet efter en helg full av fotboll.

Efter en nationaldag full med regn och tråkiga sysslor så som att städa huset, vaknade vi till en lördag med solens sken. Trots att klockan ringde alltför tidigt var det underbart att få se solen. Klockan nio var det samling på Vidablick IP i Mörarp för Fortuna P05's vita lag, dvs det lag som spelar i P04-serie. Vår fantastiska killar spelade återigen så fint och vann med 7-2.

Melvin var laddad före match....

...och satte till och med två mål!

När matchen slutade i Mörarp slängde jag mig i bilen för att hinna till nästa match på Örby för P02. Ingen vinst där och dessa tappra killar har inget flyt trots bra spel. Inga bilder fick tas :(

Eftermiddagen blev lugn i trädgården med sol och slappande. Melvin var på barnkalas och Oliver tog det lugnt på sitt rum. Jag fick till och med Jonas med mig till Plantagen för att kolla på en paviljong.


Kan tänka mig denna som kombinerad födelsedagspresent/kompensation för alla ensamma kvällar jag kommer att spendera när mina killar lär titta på fotbolls-VM. Jag kan tänka mig sitta här med Chilla och dricka rosé och lyssna på fågelkvitter.

Kvällen spenderade Oliver med bl a Tim på Pink Party på Väla. Övriga familjen cyklade till Lilja Johannesson på spontangrillning. Fantastisk goda revbensspjäll med tillbehör och kall cider satt fint denna sommarkväll.


Idag har det åter varit match för Melvin. Denna gång mot Kullvägen på Örby. Ny vinst (6-0 tror jag) och sen var det avslutning för alla P05 killar med syskon och familjer. Vi grillade (och vissa badade) och hade några sköna timmar tillsammans.

Nu sitter jag här och bloggar till er och njuter av att bara få vara.

Sommarlovet ligger såå nära nu och jag önskar vi hade kunnat få ha det tillsammans, hela familjen i 10 långa veckor. Som vi hade behövt det!

Ha en skön söndag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards