Sylvia

Alla inlägg under maj 2014

Av Sylvia - 11 maj 2014 18:26

Söndag och klockan ringde 08:30 imorse. Det är inte min grej att behöva ställa klockan på helgen. Jag är ingen sjusovare i den bemärkelsen, för den titeln regerar Melvin över, men jag vill ligga och dra mig och äta frukost i lugn och ro. Men, men jag har börjat vänja mig och dessutom gör man ju allt för sina älskade barn!


Varför ställde vi då klockan, jo för att grabbarna Olsson skulle spela vars en match. Melvin var först ut och mötte Gantofta (P04) på Örby. Killarna de mötte är alltså året äldre och de såg stora ut. Men åter igen spelade våra killar så fin fotboll att varken ålder eller storlek spelade någon roll. Det blev 7-1 till våra killar.


Olivers match började när Melvins var slut och Jonas och Oliver hade redan tagit sig till Ödåkra och Toftavallen med laget. Jag och Melvin körde hem och lämnade Chilla och körde vidare, i ilfart till Ödåkra. Vi fick se de tio sista minutrarna. Trots bra spel fick våra killar bita i det sura äpplet. Tungt men det är bara att ta nya tag. Inga glada lagfoton fick jag taget här inte!


Efter matchen åt vi tröstlunch på Mc Donalds och sen gick Melvin & Oliver loss inne på Piraia. De behövde verkligen kläder och för en gångs skull gick det smidigt och bra.


Lite bilder från schlagermyset hos lillebror igår...

Så bra Sanna presterade i Köpenhamn, vilken naturbegåvning hon är. Synd det inte räckte hela vägen.

Tidigare på dagen körde jag och Jonas ner till stan. Vi tog en fika på Fahlmans utan barn. Skrämmande längesedan! Vi kollade på Springtime en stund innan vi återvände hem. Hejade fram dem vi kände som vi såg.




Jag hade lätt kunnat stå där länge och kolla in alla duktiga löpare. Så imponerad!

[Bild]

Jag hann fixa lite med en ny blomma på köksbordet igår också innan vi stack till Lalle. Lite inredningsfix hinner man alltid med :).

Önskar er en skön (och troligtvis fortsatt blöt) söndag!

Av Sylvia - 10 maj 2014 09:17

Godmorgon!
Helgen är här igen, så skönt eller hur?
Igår var det städdag med Fortuna i Rydebäck. Vädret visade sig inte från sin bästa sida precis. Jag och Jonas tog ett pass var eftersom vi skulle städa för både Melvins och Olivers lag. Chilla var så smutsig och våt när vi gjort vårt pass så jag slängde in henne i duschen när vi kom hem. När hon var duschad och klar trimmade jag henne. Hon är så duktig och står så fint att det inte är några problem alls att klippa henne.


När städningen var klar så träffades Olivers lag med föräldrar hemma hos familjen Butt. Alla hade med sig något att grilla. Vi fick en supertrevlig kväll och jag är så lycklig över att jag lärt känna dessa fantastiska människor.
Kramar till er!

Idag vaknar vi till en orörd lördag. Melvin har sovit hos Melker. Oliver ska träna. Vi får se vad dagen kommer att erbjuda oss.

Ha det fint!

Av Sylvia - 8 maj 2014 20:24

Hej kära bloggläsare. Hoppas er dag har varit fin trots det, minst sagt, OSTADIGA vädret!!

Idag har jag verkligen varit som en zombie hela dagen. Sovit dåligt inatt och vaknat med skallevärk som hållt sig kvar hela dagen. Räknar minuterna tills jag får vila mitt huvud mot min mjuka kudde och få sova.

Ingen vrålmiddag bjöds det på här hemma idag kan jag säga. Djupfrysta, panerade schnitzlar och pasta! Killarna var glada och åt utan protest. Mina barn är då inga gourmander!!

Killarna har sina träningar på Örby idag. Jag har kört Melvin fram och tillbaka. Han är nu duschad och klar för sängen om en stund. Oliver cyklar själv och håller fortfarande på att träna. Ingen torr dag att spela fotboll på men somliga är lika glada ändå och tyckte man kunde bli ännu mer våt....

Melvin - min solstråle.

Det blev en tur längs stranden med Chilla vid Örby när jag lämnat Melvin.

Nu har jag tänt ljus och försöker mysa till det lite. Jonas är på Olympia med kunder.

Mina rosa lyktor från Tine K glimrar fint.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Vissa dagar kan bara få passera liksom, och idag är en sådan dag. Har botaniserat i min byrå och konstaterat att jag är i akut behov av underkläder och strumpor! Idag blev det en snabb runda inom Lindex för strumpinköp. Jag köpte ankelsockar och vanliga strumpor i glada färger. Underkläder som kräver lite mer tid får jag ta vid ett annat tillfälle.


Så mycket mer har jag inte att tillägga idag! Hoppas er dag har varit roligare än min och ni får gärna skriva någon upplyftande kommentar :)

Kramisar!

Av Sylvia - 7 maj 2014 20:31

Vilken mörk och regnig dag det har varit idag. Chilla vägrade gå ut på lunchen när det regnade som värst. Jag fick bära henne till gräsmattan vid teatern!! Stackars Oliver har varit ute hela skoldagen och haft skol-OS i fotboll. Han var dyngblöt, kall och hungrig när han ringde mig efter skolan. De hade inte kunnat äta sin matsäck för de hade regnat så. Stackaren!

I eftermiddags lättade molnen och solen tittade fram. Jag hade klipptid efter jobb och efter det körde jag en runda till Hornbach. Jag såg en inredningspryl där sist som jag ångrade att jag inte köpte.

Ett fat med glaskupa av returglas!

En härlig tur med Chilla stod på tur innan maten.

Och där på vår runda hittade jag Melvin med ett gäng klasskompisar i Jacobs trädgård. De spelade fotboll...såklart!

Jag spanar in alla trädgårdar jag passerar på mina rundor i Rydebäck. Här är en fin uteplats med bl.a armeringsgaller. Fint!

Middagen idag bestod av hemlagade hamburgare av nötkött. Till detta en dressing gjord på turkisk yoghurt, ketchup, senap och honung. Gott bröd, grönsaker och kokta majskolvar. Allt enligt recept och ingredienser från Linas matkasse.



Fantastiskt gott och jag kom på mig själv att jag tyckte det var kul att laga mat idag. Vet inte när jag tyckte det senast! Inget jättejubel vid matbordet idag heller dock. Tråkigt!



Jag skriver mest om Chilla men här kommer en bild på vår fina Heliga Birma, Wilma. Söt som socker eller hur?

Ha nu en fin onsdag. Vi hörs!

Av Sylvia - 6 maj 2014 20:41

Säg de ställen man inte kan blogga ifrån! Just nu sitter jag i bilen vid konstgräsplanen och väntar på att Melvins träning ska ta slut. Vi får väl se hur långt jag kommer... Jag brukar gå av bilen och vara lite social med de andra föräldrarna men idag blåser det vidrigt mycket. Dessutom har jag och Chilla varit på långgrunda och jag känner mig redan lagom sönderblåst!

Igår fick jag en prova-på-matkasse från Linas matkasse. Trevligt! Fina råvaror och goda recept. Provade det första receptet idag.




Mattallriken i vänster ruta är alltså mitt färdiga resultat av dagens middag. Fläskytterfilé i tomatsås med pasta, parmesan och ruccolasallad. Barnen jublade....NOT!

Nu fortsätter bloggandet från min fotölj hemma. Melvin och jag har handlat och Melvin har duschat. Vi sitter nu och myser en stund innan sängen kallar på honom.

Nu tänker jag ta vid där jag slutade i går. Våga drömma!


Jag är övertygad om att man kan nå det man drömmer om. Men en dröm utan strategi är bara ett önsketänkande. Den kommer ingen vart. Alla drömmar kommer med ett pris. Man kommer kanske att få offra saker på vägen. Att uppfylla drömmar kräver massor av tid. Därför måste man sätta upp små delmål för att kunna nå det slutgiltiga målet. Oavsett vad din dröm handlar om.

En dröm är som en vision, en önskan ett mål. Så önska på...


Idag ska jag berätta om Melvins dröm. Han vill ha en husbil. Där ska vi mysa tillsammans och köra runt och stanna när vi vill. Vi har flera kvällar, han och jag, legat och googlat husbilar! Han vill att vi ska köpa en men jag har förklarar att man faktiskt kan hyra en.


Det roliga är att han nu väckt en idé hos mig och Jonas. Vi har ännu inte planerat någon sommarsemester. Vi som brukar planera och boka redan i början av året. Orken har inte ens räckt till det. Vi träffas sällan känns det som och då blir det aldrig tid över mer än till att lösa logistiken för stunden.


Tanken på att bara dra iväg, bara vi i familjen och köra utan fasta mål är faktisk lockande. Slippa tider, måsten och stress. Bara köra när vi vill, vart vi vill och i den takt vi vill.


Genom Tyskland...


....kanske till en strand i Kroatien....


....och vidare till nordöstra Italien.

Härlig dröm Melvin delar med oss, eller hur? Drömmar väcker längtan och känslor och utan dem hade livet varit ganska tråkigt och innehållslöst.

Av Sylvia - 5 maj 2014 20:37

Måndag och en hel vecka ligger framför oss. Inga röda dagar och inga klämdagar denna veckan.
Vädret ska dessutom bli lite sämre några dagar. Jag passade på att ta en långgrunda med Chilla efter jobb. Vi träffade på en hundkompis till Chilla, Malte heter han, och en annan hund. De fick springa av sig tillsammans och jag vågade släppa Chilla utan koppel ett tag. Det gick bra. Är så rädd för att hon ska springa ifrån mig! Hur skulle jag överleva det?

Vår runda fortsatte sedan ner till stranden som för dagen var rensad på tång och låg där alldeles vit och till synes orörd. Över Ven och Danmark låg regntunga moln och jag befarar att det är dem som är påväg hit. Men trots mörka moln är Fortuna och sundet andlöst vackert.


Igår spelade Melvin match igen, på Västergård denna gång. Jag hämtade morfar och Chilla innan matchen så att de kunde vara med och titta. Mina föräldrar bor i närheten. Förlust för Fortuna och det var ett så orättvist resultat som det kunde bli. Men det är nyttigt att förlora också!
Jonas spenderade dagen på Örby på tränarurbildning. När Oliver och Melvin var med kompisar körde jag till Hornbach. Grannen hade tipsat om deras trädgårdsmarknad. Som ni vet vill jag göra något vid vår trädgård. Absolut överst på min önskelista står det ett uterum. Om inte det går önskar jag mig ett växthus som jag kan inreda som ett uterum. Eftersom jag stött på stenhård patrull har jag fått nedgradera mina önskningar till en pergola på befintlig uteplats med några klängväxter och tyg. Men det verkar också lite svårt!! Så just nu funderar jag på en ny parasoll eftersom det är något jag själv kan fixa och kanske ett olivträd.

Men drömma får man och det gör jag.....


Berätta gärna om era drömmar. Kramar till er!

Av Sylvia - 4 maj 2014 00:03

Med bara några minuter kvar av denna lördag innan den övergår till söndag, kikar jag in här lite snabbt.
Hoppas att ni haft en fin dag i solen!

Själv har vi spenderat vår dag på Örby i fotbollens tecken. Vilket är helt ok när solen skiner och alla trevliga fotbollsföräldrar samlas.

Först spelade Oliver mot Ramlösa och åkte på däng. Synd då Fortuna stundtals ändå bjöd på hårt motstånd. Tufft och trist men det är bara att bita ihop ta nya tag till nästa match.

I nästa match bjöd P05 på enastående finlir och slog Hbg östra P04 med 5-0. Melvin höll nollan då det var hans tur att stå i mål. Han hade inte så mycket att göra eftersom hans lagkamrater mest höll bollen på andra halvan av planen.



Glädjen var stor efter matchen...


Ikväll bjöd en av Olivers tränare hem tränarfamiljerna på middag. Ett trevlig initiativ med lite planeringssnack men framförallt god mat och dryck.

Saknar min lilla prinsessa som bott hos mina föräldrar sedan i torsdagskväll. Imorgon kommer hon hem igen.

Kram & god natt

Av Sylvia - 2 maj 2014 21:12

Idag för nio år sedan höll jag min underbara prins i min famn för första gången. Har älskat varje minut med dig sedan dess Melvin! Du är så underbar.

Igår var det släktkalas och vi bjöd på taco som födelsedagsgrisen önskat.


Vi gratulerar, vi gratulerar...


Idag väckte vi Melvin med sång och presenter på sängen. Sen körde jag och jobbade en stund. En av överraskningarna för Melvin var ett besök på "Den blå planeten" i Köpenhamn. Så efter en stunds arbete hämtade jag Jonas, Melvin och bästa kompisen Melker (Oliver ville inte följa med).

En härlig dag och vi kan varmt rekommendera ett besök. Det ligger precis vid brofästet i Köpenhamn och det var lätt att hitta.

Nu slappar vi hemma framför TV:n. Oliver och Tim ska ha sovis här, Melvin och Melker likaså. Just nu är de ute och spelar bandy med de nya målen Melvin fick av kusinerna igår.

Ha en skön fredagkväll!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards