Sylvia

Alla inlägg under maj 2014

Av Sylvia - 20 maj 2014 20:16

Solen är tillbaka och med den värmen, det tackar vi för. Efter jobb kom jag hem till ett hus fullt av killar, fem stycken! Skjutsade Melvin och Linus till fotbollsträningen. Ställde bilen vid konstgräset och gick en runda med Chilla. Man måste variera rundorna lite. Ganska snart stötte vi på Jimmie, Melker och Doris som var påväg till träningen. Doris följde med mig på promenaden. Härligt med sällskap på min runda.

Älskar den gröna prakten som finns överallt. Det är som finast just nu.
Vi gick även bland höghusen för att spana lite närmre på dem. Det hade varit så perfekt att ha mamma och pappa här i Rydebäck.

En tvåa i hyreshusen med tvättmöjlighet i lägenheten hade varit kanon för dem. Så vet ni någon som är ledig så hojta till :)

När vi kom tillbaka till konstgräsplanen (KG) blev det gos med Chilla. Dessa små söta tjejer!

Kom sedan hem till ett tomt hus och började röja bland skolväskor och mattallrikar.

Satte mig ner en stund i trädgården och googlade på parasoller. Något uterum/växthus detta året lär det inte bli! Men en ny parasoll behöver vi.


Ny fin kruka från plantagen och ett litet prydnadsträd.

Vilken kväll, fantastiskt väder! Sitter ute och bloggar till er.


Ha en fin tisdagkväll!

Av Sylvia - 19 maj 2014 21:52

Go'kväll på er! Måndagen är snart till ända och en ny vecka är därmed i rullning.

Idag har det varken varit fotbollsträning för barnen eller något kvällsmöte för Jonas. Därför passade jag på att köra hem till mina föräldrar efter jobb. Jag överraskade dem med mitt och Chilla's besök och de blev glada. Jag hade köpt med mig en jacka till mamma (en likadan rosa sommartäckjacka som jag själv har). Jag hade lovat hålla utkik efter en till mamma eftersom hon inte själv kan åka och handla kläder.

Ikväll har vi inte gjort mycket. Skönt! Jonas och Melvin gjorde läxan efter maten och då gick jag en promenad med Chilla. Vi fikade jordgubbar när jag kom tillbaka. Chilla hade dessvärre luktat för djupt ner i buskagen på vår runda och hade en äcklig fästing mitt upp på huvudet. Efter flera försök med fästinglasson på en något irriterad Chilla (milt sagt), gav vi upp och Jonas drog ut fästingen med fingrarna istället. Imponerad och lättad är jag!


Nu ligger jag och Jonas i vars en soffa och halvslumrar. Ishockey på TV och jag googlar inredningsinspiration. Tröttnar hon aldrig, tänker ni? Men nej det gör hon inte. Så länge sporten rullar på vår TV så letar jag inspiration på annat håll!

Snäll som jag är delar jag med mig av bilderna...




Hörs imorgon igen!

Av Sylvia - 18 maj 2014 21:51

Hur har ni det denna blöta söndag? Igår vaknade vi till sol och blå himmel. Idag har det regnat som bara den sedan lunchtid. Vad hände liksom?!

Vi sov länge och jag vaknade först kl 09:45! Längesedan jag sovit så gott och så länge.

Melvin spelade sin andra match denna helgen och himlen öppnade sig fullständigt över dessa tappra killar lagom till matchstart. Motståndet bestod av ingen mindre än HIF. De fick åka hem med en förlust i bagaget vilket vissa av dessa små HIF:are hade svårt att hantera. De talade om att de minsann hade ett mycket bättre A-lag än Fortuna hade :)



Efter matchen körde jag hem en iskall och genomvåt Melvin till en varm dusch som storebror förberett. Syskonkärleken glimtade fram en sekund!

Oliver & Melvin har gjort det enda rätta en dag som denna, spenderat eftermiddagen i sina onepiecear. Jag och Jonas hade turen att få eftermiddagsfika och fantastiska kladdkakemuffins med nutellafrosting hos Ingrid och Anders på Laxögatan. Jag röstar på fler spontanfikor :)

Hur går det för er och era semesterplaner? Sommaren är snart här och vi har ingenting bestämt ännu. Jag vet inte ens när jag ska ha min semester och som det ser ut nu så får jag och Jonas bara två veckor gemensamt. Någon som har förslag på något kul?  Jag funderar också på att fira min födelsedag på ett annorlunda vis i år. Jag är lite trött på alla dessa kalas där man flår som en idiot både före, under och efter kalaset. Barnen ska givetvis få ha sina kalas. Men när jag själv fyller år har jag ju en valmöjlighet. 




Söndagskram!

Av Sylvia - 17 maj 2014 23:48

Underbart väder och lördag! Oliver och Jonas for iväg först idag för match med P01 borta mot Wormo. Olli och Ludde, en annan kille från laget skulle hjälpa P01:orna. Det gick bra och Fortuna vann överlägset. Tyvärr var jag inte med och och kunde inte fotografera.

Jag och Melle åkte på vårt håll, dvs mot Västergård och match mot Högaborg, mot ett år äldre killar. Vinst med 4-0 vilket motståndarna hade svårt att ta vilket ledde till väldigt fullt spel. Tråkig attityd och inte minst dålig stil av tränaren som lät sina killar hålla på. Men det känns som om ingenting stoppar Fortuna P05!

Morfar kom och såg Melvin och resten av grabbarna ta poäng.

Melles nya pjucks! Grymma va?


Efter fotbollsmatcherna blev det lite häng i trädgården.


Ikväll har vi varit i Svalöv och firar svägerskans födelsedag. De har fått klart sitt uterum helt nu med möbler och allt. Så underbart fint. Tänk att få ha ett sådant uterum!

Somliga tröttnar inte på fotbollen...


Sweet dreams!

Av Sylvia - 16 maj 2014 17:01

Jag har börjat fira helg och sitter i trädgården med en cappuccino och några chokladkakor. Det blåser en del dock och jag för en kamp med vår markis som går in automatiskt vid blåst. Nu tror jag vi funnit ett mellanläge som kan funka för oss båda!


Jag körde inom Plantagen på hemvägen mest för skojs skull. De har en fyndhörna som fylls på löpande då de successivt ändrar om i lokalen. Ibland är där bara struntsaker och ibland bra och fina prylar. Idag hade dem 70% och fyllt på med några prydnadssaker som jag sett tidigare.

Detta söta betongfat med hjärtan för 15 kr.

Ljuslykta för 80 kr.

Helgen som kommer bjuder på kalas för Jonas brors fru och givetvis fotboll.
Lite röj i trädgården lär det nog också bli. Mina tomatplantor har nu fått en kruka att stå i och nu återstår det bara att se om min farfars gröna fingrar gått i arv (lite tveksam)!

Ha en skön fredag!



Av Sylvia - 15 maj 2014 21:53

Oj vad härligt det var att se solen idag. ÄNTLIGEN! Så efterlängtad.

Min dag på jobb har i stora drag bestått av arkivering. Inte det roligaste men något som måste göras och känslan när det är gjort är väldigt skön. Idag fick vi besök av en tjej som presenterade sin städfirma och kanske man kan få till en deal med lite städhjälp hemma också. Hur skönt hade inte det varit?

Hämtade hem min prinsessa efter jobb. Hon har bott hos mina föräldrar igår till idag.

En skön eftermiddagspromenad i det fina vädret fick vi när Melvin lämnats av på Örby för ett fotbollspass. Oliver hoppade över sin träning för han kände sig inte riktigt ok. Huvudvärk och hängig. Han hade sovit i nästan två timmar efter skolan!


Får aldrig nog av att fotografera vårt fina Fortuna och Öresund.

Pysslat en stund nu ikväll när båda killarna kopplade av med sina Xbox och FIFA. Några armband och ringar fick jag ihop. Främst till morsdag och min mamma, men även några till mig och svägerskan som fyller år på lördag.

Dessa behåller jag själv...

Med tanke på morsdag så finns det ju hur mycket som helst man kan önska och ge.

Plåttunnor från Granit till att plantera i till trädgården. Passat perfekt till mina tomatplantor.

Hemtex bjuder på en massa fina saker. Muggar, stolsdynor, ljusstakar och vaser. Speciellt vasen till höger står på min önskelista.

Fin eller hur?

Ja, jag brukar inte ha problem med att önska eller hitta fina saker, både till mig själv och andra. Jag hade till och med blivit jätteglad över att få ett gäng lerkrukor till trädgården!


Går i trädgårdstankar hela tiden och uterum/växthus finns ständigt i mina tankar. Som ni ju vet...


Snart helg igen!

Kram

Av Sylvia - 14 maj 2014 23:23

Nu tittar jag lite hastigt och lustigt in här och skriver till er, lite sent på kvällskvisten igen!

Ikväll har jag träffat gamla arbetskamrater från juveltiden. Har längtat till ikväll. Det är alltid lika trevligt att träffas och idag blev det i hemmamiljö och dessutom på hemmaplan, nämligen i Rydebäck. Emma har precis fått barn och det var helt ljuvligt att få gosa med lille Melker, en månad gammal. Det var kul att se storebror Axel (2 år) också såklart.


Ingrid, en av de andra tjejerna, som bor på en mindre gård utanför Klippan har ibland med sig små överraskningar till oss. Idag fick vi tomatplantor. Hoppas nu jag klarar av att driva upp dem. Det hade varit riktigt kul. Tomatplantor trivs bäst i ett växthus eller uterum..... Vilket jag lite finkänsligt påpekade för en viss man när jag kom hem. Så nu ska vi beställa uterum. Eller hur? Tänk om det gick så lätt att få med honom på mina idéer!


Vi har också hunnit med ett utvecklingssamtal med Oliver i skolan och han fick med beröm godkänt.


Nu måste jag släcka lampan och sova sött. Hoppas det sena kaffedrickandet inte spelar mig ett spratt! På återseende imorgon....och då, mina vänner, ska solen komma på besök har jag hört!

Kramar till er!

Av Sylvia - 13 maj 2014 22:58

Efter regn kommer sol....frågan är bara när?! Det har varit riktig trist och ruggigt lite väl länge nu. Mitt projekt i trädgården avstannade helt.

Det blev inget inlägg igår och idag blir det kort. Är tröttare än tröttast och har ingen energi. Tisdag idag och fotbollsträningarna har avlöst varandra. Vi har inte gjort något speciellt idag mer än läxläsning, förberedelser inför utvecklingssamtal och supportsamtal till Xbox för att lösa Melvins onlinespel samt lite matlagning.

Jag har gjort några armband som jag ska ge bort och gått en lång runda med Chilla.

Grått och trist!

Så öde en strand kan vara! Tänk er denna strand i sommar. Längtar...

På lunchen idag köpte jag present till min svägerska. Hon tycker att jag gör så fina arrangemang med ljusbrickor och allt annat inredningsfixande och vill ha hjälp till sitt uterum. Jag plockade på mig en del på Nille och blev nöjd med resultatet. Hoppas hon också blir det!

Hon läser inte min blogg så därför vågar jag visa er vad jag köpt!

Godnatt på er...



Sweet dreams!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards