Sylvia

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Sylvia - 21 maj 2014 22:59

Vilket härligt väder! Pang sa det så kom sommaren med 25 grader.


Idag var det Melvins tur att ha utvecklingssamtal. Vi fick bekräftat att vi har en duktig kille i honom också. Fast det visste vi ju :) Söta lilla varelse!

Fröken berättade att det endast är 13 dagar till sommarlovet!! Och än har vi inte några semesterplaner....

Jag har iallafall en strandväska som jag inte visat för er tidigare. Den köpte jag när Jenny hade sitt hemmaparty med Marrakeshinredning. En massa fina saker från Marrocko fanns på plats och givetvis skulle jag ju falla för en väska, "väskoman" som jag är!


Ikväll har jag utmanat mig själv! Tanken på att jag måste börja motionera på något sätt har funnits i mitt huvud en längre tid. Självklart är mitt främsta mål med detta att jag ska tappa några kilo i vikt. Men även att jag ska må bättre både fysiskt och psykiskt. Mitt blodtryck, som tyvärr är för högt kanske kan bli bättre.

Så...jag cyklade från Rydebäck till Helsingborg och Kungstorget. Det är cykelväg hela vägen och ikväll hade jag medvind hela vägen in. Det tog 36 minuter och jag var så glad för att jag orkade och för att det faktiskt inte tog längre tid. Ursprungstanken var att låta cykeln stå kvar i stan på jobb och att Jonas skulle hämta mig med bil, men jag tyckte det hade gått alldeles för lätt!

Så...jag cyklade från Kungstorget vid knutpunkten hem till Rydebäck. Hm...kanske lite maxat för en helt otränad 40-åring som jag. Dessutom i motvind hela vägen hem. Men det gick och jag stannade inte en gång. Det tog tio minuter längre i tid men hem kom jag.

Trött & glad och HIF-kepsen satt på hela vägen :)

Nu är jag trött och det var allt lite stumt i benen när jag gick kvällspromenaden med Chilla. Frågan är hur det känns imorgon?

Varma kramar till er!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards