Sylvia

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Sylvia - 1 maj 2014 09:48

Hej på er! Hoppas ni hade en fin valborgsmässoafton igår. Vädret var ju helt fantastisk. Vattnet låg spegelblank och i Rydebäck samlades alla på Fortuna strand.

Efter jobb igår gick jag och Chilla en lång runda på stranden. Det var sista dagen man fick lov att gå med hund där. Från och med 1 maj hänvisas man till särskilda hundbadplatser. Fullt förståligt men jag kommer att sakna våra strandpromenader längs strandkanten.

Majbrasan låg redo!

Ola, Carina, Anton och Ludvig kom och firade Valborg med oss. Vi åt på Fortuna Strandkrog med den bästa utsikten. Vi åt hummersoppa till förrätt, hängmörad ryggbiff till varmrätt och créme brülée till efterrätt och drack gott rosévin.


Efter maten gick vi upp och hämtade Chilla och återvände till stranden för att se majbrasan tändas.


Sen fick kvällen ett litet annorlunda slut än planerat! Killarna hade stuckit en bit bort och spelat fotboll. Plötsligt ringer Oliver och berättar att Ludvig fått målet över sig och blödde från huvudet. Med en helt nerblodad och ledsen Ludvig fick vi köra till Hbg's lasarett. Carina var den ende som inte druckit och jag följde med för att hon snabbt skulle hitta. Fyra timmars väntan blev det på akuten innan en trött Ludvig var omplåstrad (klistrad & tejpad) och klar för hemfärd. Halv två var vi hemma inatt! Stackars lille Ludvig :(

  

Idag ska vi fira Melvins 9-årsdag med släkten. Melvin har valt maten och vi ska bjuda på Tacos till 20 pers.

Ha en fin ledig dag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards