Sylvia

Alla inlägg under april 2014

Av Sylvia - 3 april 2014 21:19

Vilken fin dag vi fick idag. Lite bättre än åska och hagel som överraskade oss igår!

Efter jobb körde jag först till Audi och fick bytat två trasiga lampor på bilen. Sen körde jag till Harald Nyborg och köpte nät, stöttepinnar, snöre och kompostgaller. Jag hade tänkt mig ett snabbstopp på Ikea också, typ bara in på tag-själv-lagret och ta ett cafémöblemang, men det hann jag inte tyvärr. Alltid under tidspress!

Detta lilla möblemang ska få ersätta ett annat (gammalt och solblekt) som hängt med från Bårslöv. Jag kanske hinner ut på IKEA imorgon!

När jag kom hem for jag ut och började fixa med inhängnandet av trädgården. En timme senare med skärsår på fingrarna och ännu färre hela naglar var allt på plats. Med fem minuters marginal hann jag hämta Melvin hos en kompis. Puh! Resten av kvällen (efter middagen) har jag, Chilla och Melvin busat i trädgården. Oliver har varit på rampen med kompisar och J på jobb. Vi gick in först när det började skymma. Så glad Chilla var att få springa fritt. Melvin har haft fotbollsskola med mig :)


Har ju missat visa er lite shoppingbilder från förra veckan. Äntligen slog jag till på ett par byxor som jag såg för längesedan på Style & Living! Dyra, men när jag provade dem tvekade jag inte längre. Supersköna! Det blev en söt blus till också.


Snart helg igen..sanslöst eller hur?

Kram

Av Sylvia - 2 april 2014 20:51

Min lilla lurviga prinsessa, barnens underbara kelgris, Wilmas "Ok, så du ska också bo här-kompis" fyller ett år idag.

Vilken lycka att jag fick bli matte till just dig! Älskar dig!

Ikväll blev det födelsedagsfika och presentutdelningen! Chilla fick en kudde att sova på, ett halsband och en röd boll.



Rosa halsband med blingbling!

Dagen har varit bra trots mindre fint väder OCH åska i eftermiddags. Ett litet orosmoment har dock dykt upp med posten och det är en kallelse för Melvin till fysiologiavdelningen. Vi fick också ett brev från läkaren som undersökte honom i torsdags då Melvin fick så ont i bröstet. Läkaren skriver som han berättade i torsdags att det högst osannolikt är några problem med Melvins hjärta, men att de ändå vill kolla upp den s.k fördröjningen som upptäcktes på EKG:et de tog. Melvin ska därför göra ett 24-timmars EKG nästa vecka. Bra att de är noga men lite orolig blir man.



Fästingsäsongen har tydligen satt igång. Satt och gosade med Chilla när jag upptäckte en knöl vid hennes öra. Trodde det var en tova och började titta mer noggrant. Men det var verkligen ingen tova utan en stor fet och äcklig fästing som förmodligen suttit där ett tag. Blörk!! Gick bort till apoteket direkt och införskaffade en fästinglasso (för så hette den!), alsollösning och fästingdroppar. Jonas fick hjälpa mig att dra bort fästingen medan jag höll Chilla. Fy vad den satt hårt, så jädrans äckligt. Efter lite överläggning med en av tjejerna på Jonas jobb som själv har hund, kom vi fram till att vi nog lyckats få bort hela den blodsugande parasiten. Puh!

Kudden Chilla ska sussa på (hoppas jag)!

Av Sylvia - 1 april 2014 20:25

Efter några tunga och sorgsna dagar där jag, precis som så många andra försökt bearbeta vad som hänt, får man väl försöka gå vidare. Men ärligt talat är det svårt. Jag har alltid haft svårt att se våld och ser inte gärna filmer eller serier där folk pucklar på varandra. Jag blir till och med upprörd över (de få gånger jag kollat) hur hockeyspelare tacklar varandra fult och i mina ögon meningslöst! Jag är kanske extra känslig.

Denna gången efter söndagens brutalitet är jag bara så rädd. Det handlade om så mycket hat och det var riktat mot alla som kom i dess väg. Hur ska man kunna skydda sig? Och fortfarande ställer jag frågan, hur kunde det få ske? Jag har följt medias uppdateringar hela dagen. Skönt att den skyldige gett sig till känna. Tragiskt nog en småbarnsfar. Ännu fler barn som kommer att lida av denna händelse. Blir bara alldeles matt av att läsa att de galningarna som var med och skadade ett flertal oskyldiga matgäster samt slog i sönder hela puben släppts fria! Vad skickar det för signaler? ÄR det ok att bete sig så? Hur förklarar man det för sina barn?

Usch, detta inlägg skulle inte handla om upplopp och våld idag igen. Men jag är tagen av det som hänt. Måste skaka av mig det och gå vidare.

Idag har eftermiddagen handlat om glädjen till fotbollen. Melvin har tränat med sina lagkamrater/skolkamrater. Oliver har varit nere på konstgräset hela eftermiddagen med kompisar trots att han inte kan vara med på samma vis då han har ont i ljumsken igen. Fotboll för att det är kul! Jag tänker pränta in i huvudet på Oliver och Melvin att glädje, kamratskap och kämparanda är allt fotboll handlar om.

I söndags var jag och Melvin på stranden med Chilla. För första gången vågade Chilla springa ut i vattnet. Melvin och Chilla hade så kul.


Chilla var helt full av sand när vi kom hem så det fick bli duschen. Sen låg hon länge inbäddad och torkade.

[Bild]


Kram till er mina fina bloggläsare!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards