Sylvia

Alla inlägg under mars 2014

Av Sylvia - 6 mars 2014 19:26

Dagarna rullar på och torsdagkväll är redan här. Jag och killarna sitter och myser i soffan efter ett gäng pannkakor till middag. Jag gör mina pannkakor på dinkelmjöl och sen tar jag lite streviasocker på. Lite nyttigare men nu känns det ändå som det ligger en degklump i magen. Man blir skönare mätt på en caesarsallad!

Kollar inredningssidor så ögonen blöder. Det är ju min passion! En stor del av min inspiration hämtar jag från hemnet och alla foto från lägenheter och hus jag ser på jobb. Det blir ju en del! Just nu kollar jag mycket trädgård och uterum eftersom jag så gärna vill göra något vid vår trädgård. Att få mer yta att vara på genom ett tillbyggt uterum hade varit perfekt. Vi är trots allt mest på vår nedanvåning. Killarna är bara i sina rum när de har kompisar och knappt då, (och när de sover) så ofta känns det som om vi bara bor på 90 kvm! Till sommaren har vi bott här i fem år.

Detta vore drömmen....men det kostar ju typ 200.000 kr! Fast då blir det användbart året runt.

Tittar på andra varianter och funderar och vrider och vänder på alla tänkbara möjligheter och omöjligheter....

Denna varianten på paviljong tror jag faktiskt hade varit möjlig att få igenom...men en blåsig och regnig sommardag lär vi nog få ha regnställ!

Det är ju inte bara utomhus jag har idéer. Ett nytt köksbord har stått på min önskelista sedan i höstas. Naturligtvis åt shabby chic



Inredning är kul och så otroligt inspirerande. Det är väldigt personligt och inget hem är det andra likt. Tur är väl det.....kolla in länken!

http://www.husmanhagberg.se/alla-bilder/?objectid=obj25820_1298727947

Trevlig kväll!

Av Sylvia - 6 mars 2014 06:59

Ligger här i sängen och drar mig. Har sovit dåligt för andra natten i rad och vaknar med huvudvärk. Det kommer från nacken och ingen medicin hjälper. Trist!

Men det är torsdag och sidan om mig ligger mina fina fotbollskillar och drar sig dem också. Igår spelade Oliver match i Landskrona. En spännande match som till slut fick avgöras med straffar. En förlust fick vi med oss men Fortuna kämpade grymt bra.

Trots kylan och solens frånvaro så har fåglarna börjat sitt vårkvitter. Dessutom hittar man söta vårlökar att köpa i flera butiker. Hittade en söt kruka på Interflora på Råå som fick följa med mig hem också igår...

Fatet är en mattallrik från Village. Det köpte jag på rea för 50 kr efter jul och tänkte först ha det som kakfat. Ljushållarna är från Nille.


Upp och hoppa nu...

Av Sylvia - 3 mars 2014 20:49

Måndagkväll och det känns helt ok. Haft en del på jobb idag och arbetsdagen tog slut i ett nafs. Precis så ska det vara!


Vår lilla familjeworkout igår blev faktiskt till träningsvärk idag. Kul, för då gör det nytta. Två fjärdedelar av familjen bangade ikväll när det var dags! Jag och Melvin körde 7 minuter själv och aj vad det inte kändes bra med träningsvärken.


Ha en bra måndagkväll!

(Tror att jag behöver liiiite sockerfriglass nu!)

Av Sylvia - 2 mars 2014 22:17

Man tänker sig, en dag som denna, sovmorgon och långfrukost. Det är ju trots allt...


Men ack nej...

Vi inledde dagen med samling i Ängelholm kl 08:45 för två träningsmatcher med Melvins lag! Åh jädrar vad vi föräldrar frös. Jag hatar att frysa, speciellt så tidigt på morgonen!!

Efter fotbollen hämtade vi Oliver som var klok nog att ligga nerbäddad i soffan hemma. Vi köpte goda bullar och gott pålägg och körde hem till mina föräldrar. Fikade och pratade och gosade med Chilla som blev så glad när vi kom. Men hon verkligen stooortrivs hos mamma och pappa.

Söndagseftermiddagen har i övrigt varit lugn. Båda killarna har varit hemma för ovanlighetens skull. Vi har fikat, lekt arkitekter och ritat skisser på uterum! Jag har bytt 1/3-del av vattnet i akvariet och ändrat om lite.
Tog också beslutet i samråd med Melvin att släppa ut vårt första yngel, som nu blivit två månader, med övriga fiskar. Det ser ut att fungera bra.

Ikväll fick jag en idé att utmana mina killar. Jag har laddat ner en träningsapp som heter...


Vi utförde 12 olika övningar på 7 minuter och sen låg vi svettiga på golvet! Eftersom jag har (i särklass) sämst kondition i familjen, orkade jag inte ens utföra alla övningar men till och med Jonas var trött. Bra app alltså!

Vi ska försöka ta 7 minuter tillsammans varje kväll för denna högintensiva workout. Kul!

Av Sylvia - 1 mars 2014 15:04

Efter avslutad cup i Svalövs idrottshall mellanlandar vi hemma hos farmor och farfar (i Svalöv). Killarna har duschat och vilar nu en stund.

Såg farmors anslagstavla i källaren med foto på mina prinsar.


Och drömmer man om uterum så underlättar det inte att se farmor och farfars...


Snart är det 5-årskalas här i Svalöv hos kusinen Liam.

Ha en skön lördag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards