Sylvia

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Sylvia - 9 mars 2014 22:18

Melvin hade egentligen någon form av extra träning kl 9 men vi tog det lugnt och lät honom själv avgöra om han ville gå. Han har redan tränat två gånger denna veckan. Olivers lördagsträning är också kl 9 så det kan ju vara skönt att få ta det lugnt någon morgon under helgen.


Morgonmys i soffan!

Killarna behöver nya cyklar så efter en skön morgon körde vi på cykeljakt. Först lämnade jag Chilla till mina föräldrar och sen styrde vi Audin mot Svågetorp. Vi hade fått tips om att Stadium i Svågetorp hade en stor utställning cyklar med bra priser. Synd bara att cyklarna inte var monterade och uppställda i butiken än. Snopet! De hade fina gympaskor så jag och Melvin köpte vars ett par.




Vi kommer att matcha våra nya vårjackor så fint!

Till min stora förvåning fick jag alla mina tre killar att följa med in på Ilva, nu när vi ändå var så långt söder ut! Oliver och Melvin gick med oss och kollade på soffor men sedan gick de och satte sig i cafeterian och spelade spel. Jag ville så gärna titta på matbord live och inte bara över nätet! Än en gång blev jag förvånad då Jonas fastnade för ett exakt sådant bord som jag så hett önskar mig.


Men nu var vi ju på cykeljakt så något köksbord blev det inte!

Efter en smarrig fika på espresso house körde vi hemåt och till Sportson i Ödåkra. Där hittade killarna sina drömcyklar och efter det inköpet kan jag ju bara fortsätta att drömma om köksbord! Cyklarna ska vi hämta på tisdag då det först skulle monteras på diverse extratillbehör så som lås, stöd och stänkskärmar.

Ikväll har jag tömt min mobil på bilder. Det var helt fullt i minnet då drygt 3100 bilder tar lite plats! Nu är det tomt i mobilen och jag kan gå loss igen...


Sov sött!

Av Sylvia - 9 mars 2014 08:33

Vilken underbar vårdag vi vaknade upp till igår. Som vi längtat och som vi behövde den.

Jag, Jenny och Doris körde till Höganäs. En mysig utflykt på den internationella kvinnodagen. Vi besökte saluhallen i den gamla glaseringsfabrikens byggnad. Hela lokalen andas historia och där var så fint. Även inredningsbutiken Magasin 36 finns här. Det var mitt första besök men definitivt inte mitt sista. Nästa gång blir det nog både lunch och fika där, eller hur Jenny? Titta och njut....


Vi besökte även Lager 157 och ittala outlet. Lite shopping så här på årets första vårdag kändes så rätt!

Efter denna förmiddagstur blev det även en eftermiddagstur med Oliver och Jonas till Väla. Vi köpte lite kläder till killarna. Bland annat vars en vårjacka.

Till kvällsmaten kom lillebror Lalle och Anna med sin Primus. Vi åt fläskfilé, potatisgratäng och bearnaisesås. Vi såg mellofinalen och hejade fram fantastiska Sanna Nielsen till vinst.

En perfekt lördag med fina människor omkring sig, det kan inte bli bättre.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards