Sylvia

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Sylvia - 7 februari 2014 20:45

Spännande dag för Melvin idag. Imorse hade han redovisning med hjälp av en mindmap inför klassen. Han valde ämne själv och förvånansvärt blev det inte något sportrelaterat. Istället ville han prata om Chilla och allra helst ville han ta med henne! Redovisningen hade gått jättebra. Han berättade lite om när vi träffade Chilla, var vi hämtade henne, att rasen heter Shih Tzu och Lhasa apso, att rasen är från Tibet och att den ursprungligen användes som cirkushund. Han berättade vidare om första tiden hos oss, valpkursen och att hon fyller 1 år den 2:e april. Han visade ett fotokollage som jag gjort på Chilla. Jag hade också skrivit ut en världskarta och markerat var Tibet ligger som han kunde visa upp. Det hade varit kul att se honom hålla sin redovisning.

Ikväll är det disco för lågstadiet i skolans matsal. En av klasskompisarna bjöd hem till förfest. Superhärligt!


Jonas halvsover på soffan efter en tuff arbetsvecka. Oliver och Tim ska ha sovis här hos oss. Själv måste jag masa mig upp ur soffan och ge mig ut i ruskvädret för att hämta hem min discoprins. Discot är slut klockan nio.

Beställde två lattemuggar med siliconlock och ett fat från Rice tidigare i veckan. Idag hämtade jag ut leveransen på posten. Melvin fick premiärfika med saft i muggen och några digestivekex. Visst är det härliga färger?

Trevlig fredag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards