Sylvia

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Sylvia - 20 januari 2014 21:06

Lämnade killarna på skolan och möttes av flaggan på halv stång. Alla eleverna höll idag en tyst minut för Gustav. Även Rydebäcks kyrka höll igår och idag extra öppet för dem som ville gå dit och tända ett ljus. Där i kyrkan mötte jag Oliver idag efter jobb. Han var där just för att tända ett ljus för Gustav och bad mig komma och hämta honom. Jag passade på att göra det samma, och tände ett ljus för Gustav. Det var fint, tyst, varmt och en mängd brinnande ljus.

Sorgen känns påtaglig här i Rydebäck. Sedan dödsbudet har Oliver och Melvin pratat och spelat spel tillsammans på ett sätt de inte gjort på ett bra tag. När jag kom hem ställde jag mig och bakade scones för att göra killarna glada. Normalt sett hade jag inte tagit mig den tiden för ett mellanmål...jag menar det finns riskakor! Gustav har fått oss att stanna upp för en stund och tänka efter över vad som är viktigt. Om än det bara är för ett par dagar eller längre (vilket jag hoppas) så har han lämnat avtryck hos oss som hos så många andra.

För familjen Olsson flyter det på, allt från läxläsning till fiskyngel. I lördags var vi hemma hos familjen Thorsson på middag. Duktiga jag höll mig till vatten, god gryta med sallad och någon enstaka nöt istället för godis. Men jag skulle ljuga om jag sa att det gick lätt som en plätt!

Igår stack vi en sväng till Väla. Köpte en hel drös med presenter till olika barnkalas. Killarna köpte amerikansk glass och jag och Jonas två koppar kaffe.


Chilla, min lurviga prinsessa! Hon ser ut som en snöboll när hon varit ute. Jag får duscha henne varje gång vi varit ute. Tyvärr fastnar snön så hårt i pälsen så det nog gör lite ont. Hon försöker själv bita av det medans vi är ute. Åkte till djuraffären i lördags och köpte en overall till henne. Hon ser knäpp ut men nu kan hon springa och busa i snön hur mycket hon vill. Tassarna får vi skölja av med lite ljummet vatten ändå, men det är ju inte så farligt.

[Bild]


Önskar er alla en skön måndagskväll!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards