Sylvia

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Måndag

Av Sylvia - 23 september 2013 21:41

Tja...måndag och inte så mycket att säga om det. På mitt jobb börjar vi alltid veckan med en gemensam frukost och en genomgång av helgens visningar och hur den nya veckan kommer att se ut i stora drag. En mysig och skön start på veckan.

Strax före lunch ringde Melvins fröken mig och berättade att Melvin var jätteledsen och illamående och hade väldigt ont i höger sida av magen (som håll) och det gjorde ont när han stödde på benen. Jonas körde och hämtade honom och vi fasade för att det kunde vara blindtarmen. Kollade med vårdcentralen och vi skulle avvakta lite. Jag avlöste Jonas när jag kom hem halv fyra. Mötte då en sjungande Melvin som besökt toaletten några gånger och nu mådde hur bra som helst! De små liven...som de kan skrämmas.

Gick en lång runda med Chilla. Det var skönt och det gäller att ta vara på solen även om det var lite blåsigt idag. Det fanns dem som gillade vindarna...katesurfarna!


Jonas, den stackaren fick jobba över för att försöka komma ifatt de timmar han var hemma med Melvin. Han kom hem halv åtta och tog direkt bilen till Örby och tränarmöte. Själv har jag fixat mat, skickat Oliver på träning, packat gympapåsar och försökt planera ytterligare en galen vecka! Det är nya rutiner och igår kväll kom vi på att vi missat en läxa som Melvin skulle gjort till idag. Som tur är har Melvin en snäll fröken som inte blev arg på oss!


Tiden går ju vansinnigt fort och jag kom på att jag lovat skicka bilder till uppfödaren på Chilla när hon växt till sig lite. Inte lätt att ensam fotografera en valp men några foton blev det. Hon är så söt och jag avgudar denna lilla lurviga sak!

 
 
Ingen bild

Linnea

25 september 2013 21:26

Kolla jättegärna in på min bloppis: http://linneaasbloppis.tictail.com :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards