Sylvia

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Sylvia - 9 september 2013 22:52

Liiite mysigt är det ändå med höst! Tända ljus i varje vrå och lite lugnare stämning i familjen då vi alla är samlade i soffan på kvällarna. Eftersom regnet föll ikväll blev det regnkappa för både mig Chilla. Inser att jag behöver ett par regnställsbyxor också. Vi blev ganska våta trots vår utklädnad. Chilla gillar inte regn och inte mörker, så några långa runder blir det inte i höst verkar det som! Undrar just vad hon kommer tycka om snö?!



Det känns ju alltså lite sådär att ha fyllt fyrtio. Det känns bättre att säga 39! Med den fjärde nollan kom också en kallelse till första mammografiundersökningen. Så idag efter jobb var det dags. En annorlunda upplevelse, inte vidare skön men heller inte jättehemsk. Ungefär som att sitta fast med bröstet i en skruvpress. När man tror att det inte går att pressa en millimeter till så är det just det som händer, upphöjt till fem! Man slutade andas där ett tag. Snabbt gick det som tur var och det hela var över på mindre än 6-7 minuter.


Ibland måste man ju få lyxa till det såhär en helt vanlig, ganska hängig måndag. Förkylningen och tröttheten hänger kvar men febern är borta. Spänner lite sådär halvskönt i örat när jag bockar mig ner! Men hallå...Iprenmannen...han räddar mig. Körde en snabbis till Väla efter röntgen. Chilla var hos mina föräldrar och barnen var hos kompisar. Hittade en asgrym silverring, precis den modellen jag letat efter. Dessutom fanns det små söta örhänge till som jag bara var tvungen att köpa. Present till mig själv från mig själv!


Måndagen är snart till ända...sov gott!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards