Sylvia

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Sylvia - 29 augusti 2013 22:10

Torsdagar är sköna för då har vi inte några aktiviteter och alltså inga tider att passa. Jag stekte pannkakor till middag vilket var ganska bra gjort av mig! Varför? Jo, därför jag kör 5:2-dieten och idag har jag haft en fastedag OCH jag älskar pannkakor! Lite tortyr MEN vad gör man inte för sina högt älskade barn.

Bakat till Olivera hemmamatch har jag också gjort idag. Mmmm...seg hallonkaka som luktade gudomligt.

Som vanligt har jag och Chilla tagit våra promenader. Vilka vackra kvällar och solnedgångar vi fått se. Ikväll kändes det dock lite öde på Fortuna. Strandkrogen hade stängt och inga glada tjut från kvällsbadande barn. Vi såg faktiskt inte en kotte på stranden. Kändes lite trist! Det har känts så mysigt att gå ner till stranden och höra och se alla människor.

Har borstat Chilla och passat på att gosat extra mycket. Hon är så kelig och älskar när man bär henne.
En hundkompis som heter Malte kom förbi och kom in i vår trädgård och lekte en stund. Jisses vilken energi!

Sist men inte minst så håller vi på att undvika en operation för Melvins del. Han har från och till haft vätska bakom trumhinnorna och det har stundtals påverkat hans hörsel. Konstigt nog har han aldrig varit ett öronbarn och inte haft så många öroninflammationer. Nu har vi iallafall varit hos en öronläkare och på inrådan från denna ska Melvin blåsa upp en ballong med näsan två gånger per dag i 30 dagar. Har inte vätskan försvunnit efter detta så blir det tyvärr rör i öronen. Inte alls kul och Melvin är djupt bekymrad över detta.

Nä nu är det dags för sängen. Imorgon ringer klockan extra tidigt då vi har en 11-åring som ska firas!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards