Sylvia

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Sylvia - 15 augusti 2013 22:23

Ingen missade väl att det regnade och åskade i Helsingborg med omnejd igår? Helsingborg fick mest regn av alla europeiska länder. Jag som inte är så förtjust i åska tyckte inte det var så kul med alla åskväder som avlöste varandra. Att vara hundägare igår var inte heller så lätt. Chilla ville inte gå ut i ösregnet och inte blev det bättre när det kom en rejäl åsksmäll och skrämde henne. Hon blev dessutom helt genomvåt flera gånger. Tur att jag beställt en regnjacka till henne som jag lite lustig nog kunde hämta på posten igår eftermiddag. Chilla kände sig nog lite lustig i den för hon la sig först platt på golvet och låg stilla ett tag. Söt och torr blir hon i den iallafall.

Det ska bli skönt med fredag imorgon. Jag har väldigt mycket att göra på jobb och även om mina kollegor hjälpt till under semestern så tar det ett tag att komma ikapp.

Känner mig allmänt uppstressad och det är väl inte bra att känna sig så när man precis haft fyra veckors semester. Killarnas garderober behöver en genomgång och en hel del nytt köpas in. Hela huset hade behövt en ordentlig städning från golv till tak! Det känns som om det ligger saker över allt. Rörigt är ordet. Skulle vilja ha en hel vecka att bara röja, plocka undan och omorganisera och fixa bättre förvaring.

Gick en lång runda med Chilla, hon är min ventil. Skönt att komma ut. Synd bara att man stöter på andra hundägare (få tack och lov) som gärna ska berätta hur duktiga deras hundar är och hur fel man själv gör! Mötte en dam med sina lösa (säkert väldigt väluppfostrad) hund. Jag fick höra att det var hur fel som helst att jag gick med Chilla i koppel. Valpar behöver inte koppel, lär de sig gå i koppel som valp så ger det en falsk trygghet. Kände mig usel! Ska jag bara släppa lös Chilla och hoppas på att hon inte springer ifrån mig? Eller springer fram till någon hund som kanske inte uppskattar en vild valp! Som nybliven mamma stötte man ofta på människor som "visste bättre". Vissa av dem hade ju såklart själv de mest väluppfostrade och duktigaste barnen, enligt dem själva! När man fick sitt andra barn hade man lite mer skinn på näsan och brydde sig inte lika mycket om dessa människor. Kanske är det lika dant att "bli med hund"? Inte för att jag tänker skaffa en hund till! Jag får helt enkelt skaffa mig skinn på näsan redan nu.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards