Sylvia

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Sylvia - 8 augusti 2013 23:30

Vaknade till en gråmulen dag och av att Oliver låg sidan om mig och läste "Zlatan". Mysigt! Vi låg kvar länge och och drog oss. Det är inte många slappedagar kvar nu! Melvin spenderade ytterligare en natt hos Melker och därför var det bara jag och Oliver. Efter hand kom även regnet som skulle visa sig komma och gå under hela dagen.

Melvin hängde med på bio med bästisen och därför fortsatte min & Olli's dag. Vi tänkte oss först Väla men vi fick ingen hundvakt, därför blev det stan. Vi trotsade störtskurarna helt enkelt! Det blev en sen lunch på Fahlmans uteservering där Chilla låg så fint vid vårt bord. Oliver tog en räkmacka (för 95 kr, sjukt pris för en tekaka med ett ägg och lite räkor) och jag en salami- och briebulle. Efter fikan strosade vi lite på stan. Vilken stor fin kille jag har. Vi stötte även på mamma och pappa som tagit sig ner till Kullagatan efter ett läkarbesök på lasarettet.

Ikväll har jag varit på ett tre timmar långt teoripass som ingår i valpkursen. Trodde det skulle bli drygt men det gick hur snabbt som helst. Det var både lärorikt och kul, mycket tack vare en kursledare som brinner för sitt jobb. Det är verkligen ett annat liv med hund men jag gillar det. Man kan ju själv avgöra hur engagerad man vill bli. Hundägare verkar iallafall vara så sociala, öppna och trevliga (finns garanterat undantag). Jag tror att djur gör en mer avslappnad och glad.

Glad och nöjd körde jag hem och möttes av en febrig Melvin, besviken Oliver och orolig Jonas. Vi har nämligen tänkt åka till Liseberg imorgon med Olivers kompis Fredrik och möta upp min kompis Annelie med familj i Göteborg. Jonas har tagit ledigt från jobb och det är min sista semesterdag och den enda inplanerade aktivitet denna veckan. Känns inte alls särskilt kul utan det rent ut sagt "suger" som barnen brukar säga. Men nu får vi se hur det utvecklar sig inatt och hur Melvin mår imorgon innan vi fattar något avgörande beslut.

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards