Sylvia

Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Sylvia - 7 juli 2013 21:01

Nu börjar födelsedagsfirandet lida mot sitt slut. Det har varit en väldigt lugn dag idag. Jag gick en runda i förmiddags med min älskade lilla Chilla. Som alltid (nästan) hamnade vi nere vid stranden. Borta vid surfingboden slog vi oss ned i gräset och solade en stund. På tillbaka vägen gick vi enda ner till stranden och kollade in om det låg några "kändisar" och det gjorde det. Kusin Gith med man och farbror Stellan och faster Ann-Marie var där. Det blev grattiskramar och gos med Chilla. Mobilen ringde och det väntade besök i trädgården så vi vände hemåt igen. Hela goa familjen Lilja väntade på mig med en present. Så himla gulligt. Det ska bli manikyr med Jenny och Doris före avresan till Spanien. Tjejmys, så himla mysigt.

Annars har vi bara slappat och till och med sovit en stund i solen. Jonas har monterat mitt planteringsbord och det passade perfekt där jag hade tänkt mig. Som ännu en trevlig grej så hade Jonas bokat bord på restaurang Tegel här i Rydebäck. Vi cyklade dit hela familjen med Chilla i cykelkorgen. Jag var osäker på om jag skulle få ha Chilla på restaurangen. Men hon togs emot med öppna armar och de kom med vattenskål till henne. Vi satt ute såklart men de kunde ju haft invändningar ändå. Jag har aldrig varit med om att så många främmande människor så spontant kommer fram och pratar med en som de gör nu tack vare Chilla. Kul!

Tusen tack för alla era hälsningar på FB. Det värmer i hjärtat. Stor kram till er alla!

Av Sylvia - 7 juli 2013 09:53

Då har man vaknat upp som 40-åring! Släkten var här igår och firade min dag en dag för tidigt. Laxen från Lasse rökare smakade fantastiskt och svärmor hade bakat pavlova som jag bara dekorerade med grädde, jordgubbar och vit choklad. Vi satt ute och åt men sommarkvällen bjöd inte på någon värme så sen fick vi flytta in. Lite synd!

Fina presenter fick jag också. En helt magiskt fin bukett med 40 rosa rosor av mamma och pappa och pengar. En Odd Molly kofta från svärföräldrarna, ett Jelly Bean tårtfat från Jonas moster, morbror och Bojan. En fin ljuslykta och pengar från storebror med familj, cocktailglas och en rosa köksvåg från lillebror med familj. Ett planteringsbord från Jonas bror med familj.

Idag sjöng killarna för mig och Chilla gav mig en blöt puss! Wilma hade inte tid för hon jagade flugor! Presenter igen...! Ett armband och ett par örhänge från Edblads, köpta i Smögen och en resa till Rom till hösten. Sämre kan man ju ha...

Kram

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards